עבודה של אנשי מקצוע

עיריית מגדל העמק ועמותת "להיטיב" בונים מודל שיתופי בין הרשות המקומית, העמותה, משרדי ממשלה, המגזר השלישי, גופים פרטיים ופילנטרופיים למיגור העוני ברשויות.   

איך רותמים אגפים ומחלקות ברשות מקומית בהתמודדות עם אתגר? כיצד אפשר לייעל את שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים, הארגונים והתכניות הפועלים במרחב למקסום יכולות וקפיצת מדרגה? אלה הן רק חלק מהשאלות בהם עסקו כ-100 משתתפי כנס השותפות שנערך השבוע בהובלת עיריית מגדל העמק וארגון "להיטיב", במרכז היזמות והחדשנות Open Valley בקיסריה.

לאחר כארבע שנים בסיומן הושלם בהצלחה הפיילוט הראשון של תכנית "מתלות לאחריות" במגדל העמק במסגרתו קידמה הרשות המקומית והעומד בראשה ומנכ"לית עמותת "להיטיב" ד"ר דגנית בידרמן תכנית שהוציאה כ-50 משפחות לעצמאות ועל בסיס הידע שנבצר בונים כיום את המודל החדשני. במהלך ארבעת החודשים האחרונים עמלו הצוותים השונים על פיתוח וביסוס תשתית נתונים ודיוק אתגרים במגוון תחומים כגון מיפוי משפחות ומגמות כניסה ויציאה של תושבים מהיישוב, תפיסות של בעלי תפקידים לגבי עוני, תשתית טכנולוגית תומכת, מרחב התעסוקה (היצע, ביקוש וחסמים) והגדרת התכנית האסטרטגית.

כדי לקדם את המודל וליצור סנכרון מוחלט בין כלל הגופים התקיים לפני כשבוע כנס בו השתתפו כל השדרה הניהולית של עיריית מגדל העמק ובראשה סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה אלי בקסיס, מנכ"ל הרשות שלום זוזוט, מנהלי אגפים ומחלקות לצד ראשי ארגונים בחברה אזרחית, מעסיקים במרחב, מתנדבים, נציגות תושבים, חוקרים אקדמאים, יועצים ונציגי משקיעים וקרנות פילנתרופיות, צוות עמותת "להיטיב" המובילה את התכנית ושותפים נוספים שעמלו יחד לאורך הכנס על התכנית האסטרטגית לרשות. במהלך המפגש הוצגו תוצרי הקבוצות יחד עם מסד הנתונים הרחב שנבנה והוגדרו אבני הדרך להשלמת כתיבת תכניות העבודה לשנה הקרובה. בנוסף שמעו הבאים הרצאות מפיהם של נשיא אלביט לשעבר וחבר הוועד המנהל של "להיטיב" כיום יוסי אקרמן, שדיבר על מנהיגות ושותפות, גלעד טנאי איש הפיתוח של מעבדת "להיטיב" שהציג את אתגרי תמונת העוני במדינת ישראל נכון להיום ומודלים שעובדים בעולם וכן את עמרי גפן, מנהל קבוצת 'גבים' מנחה ומוביל את תהליך השותפות בין הרשות לעמותה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here