מצייר את מוריסון על קיר באמסטרדם

הצייר ואומן הגרפיטי ממגדל העמק בנצי ברופמן הגשים חלום כאשר הוסיף לרזומה שלו ציורי גרפיטי במתחם ענק של אמנות רחוב בבירת הולנד.

מצייר בהולנדית: בנצי ברופמן צייר ואומן גרפיטי ממגדל העמק הגשים לאחרונה חלום גדול כאשר צייר במתחם גרפיטי ענק באמסטרדם, הולנד. כידוע, אמנות רחוב או אמנות אורבנית בכלל וגרפיטי בפרט מפותחים מאוד באירופה ועבור כל אומן לצייר על קירות או מתחמי גרפיטי בבירות אירופה היא סוג של אבן דרך בקריירה, כך גם עבור ברופמן שעשה זאת בעבר בברצלונה ועכשיו הטביע חותם אישי גם באמסטרדם שם צייר את שמו בציור קיר ענק וכן פורטרט של אגדת המוזיקה ג'ים מוריסון. "אני בתקופה של לפתח את התחום של אמנות הרחוב בחיי וכחלק מזה תמיד שאני נוסע לטיול באירופה אני מחפש מתחם מאושר לאמנות רחוב כדי לצייר. גם לאחרונה שביקרתי בהולנד מצאתי מתחם כזה, רכשתי צבעי ספריי ויצאתי לצייר" סיפר השבוע.

ברופמן משמש כמורה לציור ואמנות רחוב במתנ"ס מגדל העמק ובין הפרויקטים העירוניים שלו אפשר לציין את ציורי הקיר בבריכה העירונית, ציור הקיר של "ניקיטה" הקוראת לשמור על הניקיון במסגרת התכנית "עיר נקייה ומקיימת" והפרויקט המרגש שהתקיים ב'יום המעשים הטובים' האחרון כאשר יחד עם ראש העיר אלי ברדה ותלמידים צבעו ספסלי רחוב וכתבו עליהם מסרים של שוויון, קבלת האחר והשונה וכדומה.

בנושא גרפיטי נחשב ברופמן לסוג של חלוץ כאשר צייר אינספור יצירות בנושאים שונים על קירות ברחבי מגדל העמק וערים נוספות בארץ אך במקביל, מבקש ברופמן להבהיר שהוא תמיד מקפיד ללמד את תלמידיו לשמוק על החוק ולא לבצע וונדליזם ופגיעה ברכוש ציבורי או פרטי. "בישראל אמנות כזאת נחשבת לעיתים לסוג של וונדליזם כי יש אנשים שמציירים ללא אישור ופוגעים ברכוש פרטי או ציבורי. זה לא מתקבל על הדעת מבחינתי. אני תמיד מבהיר לתלמידיי את השמירה על החוק וקבלת אישור לפני האמנות" סיפר ברופמן והוסיף כי אמסטרדם היא בהחלט לא התחנה האחרונה ברזומה שלו ובכוונתו לכבוש ולהשאיר חותם בעוד ערים רבות מסביב לעולם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here