השיעור יתקיים בגינה

תלמידי בית הספר "יערת העמק" במגדל העמק הקימו גינה אקולוגית-לימודית מרשימה ורחבת ידיים בתחומי בית הספר שתשמש כחלל למידה חדש עבור התלמידים.

מי לא מכיר את המשפט האלמותי של המורות 'התלמידים מתבקשים להיכנס לכיתות' מיד עם תום ההפסקה. ובכן, בקרוב בבית הספר "יערת העמק" במגדל העמק יוכלו המורות להזמין את התלמידים להישאר בחצר וללמוד בגינה לימודית שהקימו התלמידים עצמם. במסגרת הפעילויות המתקיימות ב"תפוח הפיס" הנמצא בתחומי בית הספר ומקדם לימודי מדעים וטכנולוגיה, נפתח השנה גם מרכז לאומנויות ולחשיבה יוצרת במטרה להקנות כלים ללמידה יצירתית וחווייתית באמצעות בניית חללי למידה במתחם ביה"ס.

לתלמידים ניתנה הזדמנות להשתלב משלב של תכנון החללים ועד שלב הביצוע ולהקים חללי למידה. התלמידים בחרו לפתח ולטפח גינה אקולוגית רחבת ידיים הכוללת מתקני פעילות חווייתיים, בתי גידול לצמחיית מים, פינות טבעיות עם בעלי חיים, פינות בוטניות, ערוגות תבלינים פורחות או כל רעיון אחר שעלה ע"י התלמידים מתוך עולמם הפנימי ובוצע בפועל. בעבודתם, התלמידים שילבו את כל מיומנויות החקר המדעי שנלמדו בשיעורי המדעים והגישו פרויקט בעל חלק עיוני ומעשי למורות למדעים. בסיום התהליך קיבלו התלמידים הערכה על הפרויקט כחלק מהציון הסופי במקצוע המדעים. יש לציין כי התוכנית הועברה על ידי  שלושה מנחים בעלי ניסיון הדרכתי בנושא פיתוח משחקים ותחנות למידה חווייתית, בגינון ומפעילי תוכניות ODT .

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here