תושבי נצרת עילית הציגו את תוצרי פעילותם בתכנית חברתית, שמלווה את פרויקט שיקום שכונות פיזי

 

תושבי השכונה הדרומית בנצרת עילית בכל הגילאים, ילדים ובני נוער, מבוגרים וקשישים, התכנסו השבוע למפגש סיכום תכנית חברתית, בה לקחו חלק בחודשים האחרונים במסגרת פרויקט שיקום שכונות פיזי.

התכנית הופעלה על ידי אגף הרווחה והשירותים החברתיים בשיתוף העמותה למען הקשיש, מרכז קהילתי "גורדון" ותכנית "פותחים עתיד".

"התכנית יצאה לפועל במסגרת התכניות החברתיות של שיקום שכונות חוזר מטעם משרד השיכון," סיפרה סלי ברקוביץ', מנהלת אגף הרווחה, וציינה כי במהלך המפגשים יזמו התושבים פעילויות שונות להעצמת השכונה, בשיאן הוציאו לאור ספר שמתעד את הווי השכונה ואת סיפורי התושבים הוותיקים. את הפרויקט הובילו עשרה תושבים פעילים, שנפגשו אחת לשבוע וקיימו ראיונות ופעילויות העצמה.

"נוצרה קבוצה מגובשת ומתמידה של מתעדים, שיצאו לראיין תושבים בשכונה. הילדים שלוקחים חלק בתכנית 'פותחים עתיד', ראיינו וציירו את תמצית הסיפור של המשתתפים, וכל זה אוגד לספר מרתק," סיפר שמעון חנן, תושב ותיק בשכונה.

ציפי בנק, שהגיעה לשכונה עם הקמתה בשנת 1958, ציינה: "נהניתי להשתתף בפעילות ערכית ותורמת. האווירה במפגשים הייתה נהדרת. כולם ביחד יצרו והתרגשו מהשילוב של נוסטלגיה ורוח ההתחדשות."

מהעירייה נמסר, כי התכנית היא חלק מהתכניות החברתיות הנבנות במסגרת שיקום שכונות חוזר, במטרה לחזק את המרקם החברתי יחד עם יצירת השינוי במרחב הפיזי ושיפוץ בנייני המגורים הישנים ברחובות יזרעאל וחרוד. "אנחנו תקווה כי חברי הקבוצה ימשיכו להיפגש, להוות גרעין של חברות ותמיכה הדדית ולהשתלב במרכז קהילתי 'גורדון'," סיכמה עו"ס קהילתית דינה רביב שסטצקי. "הלוואי וסיפור השכונה על העבר יהווה בסיס ליצירה קהילתית בהווה ובעתיד בקרב המבוגרים, הילדים ומשפחותיהם."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here