העיר מברך את העולים החדשים שהגיעו לאחרונה לעיר בפתיחת האולפן השבוע

על פי נתוני נוהל הרשויות שפרסם משרד העלייה והקליטה עולה כי מגדל העמק נמצאת בין 15 הרשויות המובילות בארץ באחוזי קליטת העלייה משנת 2003 ועד שנת 2017.

עיר בעלייה: בשורה משמחת למגדל העמק עם פרסום נוהל הרשויות 2018 שפרסם המשרד העלייה והקליטה. על פי הנתונים נמצאת מגדל העמק בצמרת הרשויות מתוך 166 רשויות שנבדקו באחוזי קליטת עלייה בהשוואה לאוכלוסיית העיר בין השנים ינואר 2013 ועד אוגוסט 2017. במסגרת הבדיקה הגיעו למגדל העמק 1,642 עולים חדשים המהווים 5.7% אחוזים מכלל האוכלוסייה בעיר. נתון זה מעמיד את מגדל העמק במקום ה-1 מבין כל ערי גליל העמקים וביניהם נצרת עילית (4.6%), עפולה (3.4%), טבריה (2.6%) ובית שאן (0.8%).  כמו כן נמצאת מגדל העמק במקום ה-5 בלבד בצפון אחרי קצרין (10.3%), כרמיאל (7.6%), קריית ים (7.1%) וחיפה (6.3%) ובמקום ה-14 הארצי הכללי אחרי ערים חזקות כגון אשדוד, נתניה, אילת, רעננה ועוד.

בעיריית מגדל העמק הביעו סיפוק לנוכח הנתונים המחמיאים אך הוסיפו שאין זאת הפתעה עבורם שכן מדובר בתהליך מושכל שהחל כבר בקדנציה הראשונה של ראש העיר ברדה ועם מינויו של ממלא מקום ראש העיר כיון סרגיי אוקלנדר באותה שנה בדיוק (2003) לממונה על תיק הקליטה ברשות. אוקלנדר התייחס השבוע לנתונים ואמר בסיפוק: "עבודה קשה מביאה להצלחה! שמה של מגדל העמק הולך לפנייה בנושא עלייה וקליטה הן בישראל והן בקרב עולים פוטנציאליים בעיקר במדינות חבר העמים. נמשיך להביא עולים ומשפחות צעירות שיביאו לבניית גני ילדים, הרחבת מספר כיתות הלימוד בבתי הספר, יאיישו משרות איכותיות בהיי-טק ובתעשייה, ישלמו ארנונה ויקדמו את העיר". ראש העיר אלי ברדה הוסיף ואמר: "הרשות מכירה ומעריכה את תרומתם של העולים בעלייה לארץ ובבחירה במגדל העמק כבית שלהם ותביא את מיטב ניסיונה לסייע בקליטתם ובשילובם בעיר".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here