אוירית של מגדל העמק צחי קיבנשטיין

עיריית מגדל העמק קיבלה בשורה משמחת כאשר אושרה כניסתה לתכנית "המראה" המיועדת לרשויות בעלות התנהלות פיננסית אחראית ובעלות פוטנציאל לפיתוח כלכלי ע"י השקעה בפיתוח כלכלי ובחיזוק ההון האנושי.

לפני כ-8 חודשים עמד ראש הממשלה בנימין נתניהו על הבמה במגדל העמק והצהיר קבל עם ועולם כי העיר מגדל העמק נמצאת על קו הזינוק. בקהל ישב שר האוצר משה כחלון לצד שר הבינוי והשיכון יואב גלנט וראש העיר אלי ברדה ומאות אורחים שזכו להשתתף במעמד החתימה על הסכם הגג שיכניס לעיר השקעות בסך כמיליארד שקלים וחצי שקלים.

במסגרת ההסכם ייבנו במגדל העמק כ-6,000 יחידות דיור בשכונות החדשות "מצפה העמק" ו"קריית בגין" לצד השקעה מאסיבית בהקמת מבני ציבור, מוסדות חינוך, פארקים ושירותים נוספים במקביל בניית יחידות הדיור כך שהתושבים החדשים שיירכשו דירות ייהנו משכונה חדשה הכוללת את כל השירותים כבר מהיום הראשון. בנוסף יושקעו תקציבים גם בתכנית "התחדשות עירונית" במרכז העיר ובשכונות הוותיקות כדי למנוע היווצרות של שני ערים, חדשה לצד ישנה.

במקביל הספיקה מגדל העמק לסיים את שנת התקציב באיזון תקציבי, בפעם השמינית ב-12 השנים האחרונות. התנהלות זאת לא נעלמה מעיניהם הבוחנות של שר פנים אריה מכלוף דרעי ושר האוצר משה כחלון שבחנו באמצעות אנשי המקצוע של משרדיהם את התנהלותה והשבוע בישרו להנהלת העיר על כניסתה של מגדל העמק לתכנית החדשה "המראה" שיזמו.

במכתב שהתקבל השבוע בלשכת ראש העיר ועליו חתום שר הפנים אריה מכלוף דרעי, מברך האחרון את מגדל העמק על עמידתה בקריטריונים הנדרשים להשתתפות בתכנית המשרד לפיתוח כלכלי וארגוני ברשויות המקומיות שזכתה לשם "תכנית המראה". מדובר בתכנית חדשנית אשר גובשה בהובלת משרד הפנים ובשיתוף משרד האוצר.

מטרת התכנית הינה חיזוק רשויות מקומיות בעלות התנהלות פיננסית אחראית ע"י השקעה בפיתוח כלכלי ובחיזוק ההון האנושי. זאת, לשם שיפור בהיקף וטיב השירותים המוניציפליים ברשות המקומית. התכנית מרכזת מאמץ ברשויות בעלות פוטנציאל לפיתוח כלכלי במטרה לחולל שינוי משמעותי ולהביאן לידי עצמאות כלכלית. לשם כך יעניק המשרד למגדל העמק הון לפיתוח כלכלי כמו גם כלים ותקציבים לחיזוק המנגנון הארגוני ברשות ואילו הרשות מצידה תתחייב להמשיך בהתנהלותה האחראית ולעמוד ביעדים אשר מציב משרד הפנים בתיאום משרד האוצר. התכנית תיפרס על פני חמש שנים ותכלול ליווי מקצועי והשקעה תקציבית בסך של 13.6 מיליון שקלים לתכנון ויישום התכנית. את המכתב סיים השר דרעי באומרו" כולי תקווה כי התכנית תוביל לשיפור משמעותי ביכולות הרשויות המקומיות לספק שירותים מיטביים ולקדם מהלכים מחוללי שינוי".

במגדל העמק קיבלו השבוע בסיפוק את הבשורה ואמרו כי כניסתה של מגדל העמק לתכנית מוכיחה כי התנהלות הרשות הינה מקצועית ואחראית שכן אילולא הייתה כזאת לא הייתה עומדת הרשות בקריטריונים של התכנית החדשה שתסייע למגדל העמק בפיתוח המאסיבי ובמתן שירותי מיטבי לתושבי העיר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here