ממגדל העמק שהשתתפה בטקס קהילה מתנדבת לשנת

מגדל העמק מציבה עצמה, שוב, בצמרת הרשויות במדינה והפעם עם קבלת האות היוקרתי "קהילה מתנדבת לשנת 2017" על העשייה ההתנדבותית וסולידריות חברתית.

 

בטקס מרשים שהתקיים ברעננה במעמד נציגי משרד הרווחה, החינוך, מרכז שלטון מקומי ויו"ר המועצה הלאומית להתנדבות בישראל, נבחרה מגדל העמק כרשות מצטיינת וקיבלה את "אות קהילה מתנדבת לשנת תשע"ח – 2017" על קידום תחום ההתנדבות, ערבות הדדית וסולידריות חברתית במטרה לחזק את החוסן של הפרט והקהילה בעיר או כפי שנכתב בין היתר בהסברים לקבלת הפרס על ידי הוועדה בראשות שופטת בית המשפט העליון דליה דורנר: "מגדל העמק עיר צעירה, דינמית ומתפתחת שחרטה על דגלה לקדם את תחום ההתנדבות בעיר, כחלק מתפיסת עולם של ערבות הדדית וסולידריות חברתית במטרה לחזק את החוסן של הפרט והקהילה תוך יצירת שותפות ותמיכה של מתנדבים ועסקים מהקהילה".

כידוע, הפעילות ההתנדבותית הענפה במגדל העמק כוללת כ-1,200 מתנדבים בוגרים וכ-700 בני נוער, ארגונים וולונטריים, קבוצות פעילים קהילתיים, תכניות, שירותים ומפעלים התורמים לקהילה. מי שמוביל את הנושא הוא האגף לשירותים חברתיים, היחידה להתנדבות ומדור קהילה בשיתוף אגפי העירייה השונים, שירותים וארגונים.

מגדל העמק שזכתה במגן שר הרווחה על הצטיינות בפעילות התנדבותית בתקופת כהונתו של השר זבולון אורלב כבר בשנת 2003 התייצבה שוב ברשימה אחת עם ערים חזקות וגדולות כגון חיפה, רעננה ונס ציונה שאף הן זכו השנה בפרס החשוב. בטקס המרגש הוצג סרטון מרגש על העשייה ההתנדבותית במגדל העמק ולאחריו עלו לבמה נציגי הרשויות לקבלת האות היוקרתי. בטקס השתתפה משלחת גדולה שהגיעה ממגדל העמק ובראשה, ראש העיר אלי ברדה, מ"מ ראש העיר סרגיי אוקלנדר וסגן ראש אלי בקסיס הממונה על תיק הרווחה, מנהל אגף רווחה מומי בן סימון, ראש מינהל חינוך מלי אליגוב, מנהלי אגפים ומחלקות, צוות אגף הרווחה המוביל את נושא ההתנדבות אהובה גובני-חגי- מנהלת מדור קהילה ואילנה פרץ עייש, מנהלת היחידה להתנדבות, נציגי תכניות ומוסדות בעיר, נציגי ארגונים וולונטריים והתאחדויות עולים, נציגי בני נוער ומתנדבים.

מנהלת היחידה להתנדבות, אילנה פרץ עייש, אמרה: "התברכנו במתנדבים רבים מכל שכבות האוכלוסייה הפועלים הן בשגרה והן בשעת חירום. אני רוצה להודות לראש העיר שהעמיד את תחום ההתנדבות בראש סדר העדיפויות העירוני וכן לכל מי שלוקח חלק בעשייה למען האחר והסביבה ובכך, כל אחד בדרך שלו, מרחיב את מעגל הנתינה".

סגן ראש העיר והממונה על הרווחה, אלי בקסיס, אמר: "אנו מצווים לפעול כאיש אחד בלב אחד ברוח של ערבות הדדית וחסד. ככל שנרבה בהתנדבות, האדנים עליהם תושתת החברה יהיו טובים וחזקים יותר. אני מודה למתנדבים ועל הזכות שאנחנו ראויים לה כעיר מתנדבת". כידוע, מגדל העמק ממשיכה להתמודד ולנצח בליגה של הגדולות, לאחר הזכייה במקום הראשון ב'מדד השקיפות' הארצי, זכתה הרשות גם באות הקהילה המתנדבת לרשויות מצטיינות. ראש העיר אלי ברדה סיכם: "עיר קהילתית, רב תרבותית, ובעלת ערבות הדדית בשגרה ובחירום- זו מגדל העמק שלנו. אוהב אתכם וגאה בכם".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here