כהן ראש העיר ברדה ואלמנתו של מיכאל פיש חונכים את הכיכר החדשה בכניסה לאזור התעשייה החדש מעלה מיכאל

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ביקר במגדל העמק לצורך חגיגה כפולה: חנוכת מפעל "סטיל רולינג" באזור התעשייה "שגיא 2000" וחנוכת אזור התעשייה "מעלה מיכאל" באזור התעשייה הדרומי. במהלך הביקור הכריז השר כי מגדל העמק תישאר ב'מפת העדיפות הלאומית בתעשייה'.

חגיגה כפולה לתעשייה במגדל העמק: שר הכלכלה ח"כ אלי כהן התארח במגדל העמק וציין יחד עם ראש העיר אלי ברדה וראש מועצת עמק יזרעאל אייל בצר מפעל חדש ושם חדש לאזור התעשייה הדרומי של העיר. התחנה הראשונה של השר וראש העיר הייתה חנוכת מפעל נוסף באזור התעשייה "שגיא 2000" שממשיך להתרחב. מדובר במפעל "סטיל רולינג קורפורשיין" שהוקם בשנת 1978 בנשר על ידי התעשיין טיקו דוד ומציין השנה 40 שנה להיווסדו עם המעבר למפעל החדש. המפעל שיעסיק כ-100 עובדים הינו ירוק ועוסק בייצור אלמנטים מבודדים ומתועשים לבניית מבני תעשיה, מרכזים לוגיסטיים  מרכזי קניות, חדרי קירור, מבנים יבילים וכדומה. חשוב להדגיש כי בחודשים הקרובים עתידים לקום באזור התעשייה עוד שמונה מפעלים הנמצאים בימים אלה בהליכי רישוי. בחנוכת המפעל השתתפו סגני ראש העיר מגדל העמק סרגיי אוקלנדר, אלי בקסיס, נחום אסולין, מנכ"ל העירייה שלום זוזוט, מנהלי אגפים ומחלקות, נציגי ממשרד הכלכלה וכמובן בעלי המפעל בני משפחת דוד. התחנה המשמחת הבאה הייתה הסרת לוט בכיכר החדשה שהוקמה בכניסה לאזור התעשייה הדרומי במגדל העמק שיישא מעתה את השם "מעלה מיכאל" על שמו של מיכאל פיש ז"ל, מייסד מפעל "האמה", הראשון שהוקם באזור התעשייה הזה. מיכאל ובלה פיש, זוג ניצולי שואה, היו מחלוצי התעשייה במגדל העמק שחרטו על דגם העסקת עולים חדשים מתושבי העיר בלבד. כיום, חברת "האמה" הינה חברה בינלאומית המתמחה בפיתוח וביצור של מוצרי טקסטיל ובידוד של מוצרי טקסטיל ובידוד. מערך המוצרים המתקדם של החברה משווק למספר רב של מדינות בכל רחבי העולם, ומשרת את המותגים והיצרנים הבינלאומיים המובילים. כידוע, מגדל העמק נחשבת למוקד תעסוקה אזורי עם שלושה אזורי תעשייה וקריית היי-טק משגשגת בהם פעילים כ-60 מפעלים ומועסקים כ-10 אלפים עובדים המציבים את העיר עם אחוז אבטלה מהנמוכים בגליל עמקים. משרד הכלכלה, באמצעות הרשות להשקעות, אישר ב-5 השנים האחרונות, השקעות במגדל העמק בהיקף למעלה מ-75 מיליון שקלים שמינפו השקעות בהיקף של למעלה מ-256 מיליון שקלים וייצרו 523 משרות חדשות לטובת תושבי העיר והסביבה.

ראש העיר מגדל העמק, אלי ברדה: "אני מודה לשר הכלכלה על תמיכתו בשמירה על מעמדה של מגדל העמק כאזור עדיפות לאומית בתעשייה, כעיר תעשיית היי-טק ומוקד תעסוקה אזורי. אנו שמחים לחנוך איתו עוד מפעל חדש שהינו חלק מסדרה של מפעלים שעתידים לקום בקרוב באזור בתעשייה, להוסיף מקומות תעסוקה ולשמור על אחוז האבטלה הנמוך".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here