העירייה פתחה קורס גישור בסיסי ל- 25 תושבים שנרתמו לקחת חלק במיזם

עו"ד שרה קורוטקין, פעילה חברתית ותושבת נצרת עילית, יזמה הקמת מרכז גישור קהילתי ראשון בעיר.

שרה פנתה לעירייה והציגה חזון להפעלת המרכז על בסיס התנדבותי בשיתוף העירייה. העירייה הרימה את הכפפה ופרסמה הודעה, הקוראת לתושבים לקחת חלק במיזם באמצעות קורס הכשרה והתנדבות במסגרת פעילות יחידת ההתנדבות העירונית בהנהלתה של מירי שטיצקי. "הנחישות והאמונה של שרה קורוטקין במיזם חברתי חשוב זה הובילו לגיוס המתנדבים ולפתיחת הקורס," סיפרה שטיצקי שמלווה את המיזם.

הקורס נפתח ב- 22/4/18 בהשתתפות 25 תושבים בעלי מקצועות שונים. "הקורס הוא בהתאם להמלצת בתי המשפט, על פי הנחיות ועדת גדות, וכולל 12 מפגשים, אשר בסופם יקבלו המשתתפים תעודה מוכרת על ידי ועדת גדות," סיפרה שטיצקי וציינה, כי על בסיס גרעין המתנדבים הראשון יוקם המרכז. בהמשך ייפתחו קורסים נוספים, והפעילות תורחב בהתאם לצורך.

"המגשרים בקורס יוכלו לעשות גישורים בקהילה, ולאחר הפרקטיקום יוכלו לסייע בגישור של בתי משפט. מדובר בקורס ראשון שנפתח, אך כבר יש רשימה נוספת של תושבים מהעיר ומהאזור שמגלים התעניינות בקורס," נמסר מהעירייה.

מרכז הגישור יטפל בין היתר בסכסוכי שכנים, עסקים, צרכנות, תכנון ובנייה ויחסי עבודה בין הרשות לפרט ובין קבוצות בקהילה. "מרכז הגישור יאפשר לאנשים שאין ביכולתם לממן שירות משפטי, לפתור סכסוכים בדרך של הסכמה ושיח," סיכמה עו"ד שרה קורוטקין. "גישור זה עולם ומלואו, שגורם לך לתפוש את הדברים אחרת. יש בתהליך הזה המון חשיבה חיובית והקשבה. הקונספט בנוי על מתנדבים מתוך הקהילה, שיעברו הכשרה ויהיו מגשרים בהתנדבות. בדרך של הסכמה ניתן לפתור חלק גדול מהסכסוכים, ובכך לחסוך לא רק שכר עורכי דין אלא גם כאב ראש ועוגמת נפש."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here