פסטיבל “ערבסק” – למוסיקה ערבית קלאסית ואנדלוסית ייפתח בעכו ביום רביעי

ארבעה ימים של מוסיקה ערבית קלאסית ואנדלוסית בניצוחו של תום כהן ובהשתתפותם של נסרין קדרי, דיקלה, דודו טסה והכוויתים, תזמורת "סימפוניאט" ממרוקו, להקת A-WA ועוד

פסטיבל "ערבסק"-  פסטיבל עכו הבינלאומי למוסיקה ערבית קלאסית ואנדלוסית , ייפתח לראשונה ביום רביעי, ה-9 במאי בניצוחו של תום כהן ובהשתתפותם של נסרין קדרי, דיקלה, כמאל סלימן, זיו יחזקאל, שי צברי, עדי קיסר מוחמד מוגרבי ורבים נוספים.  ממרוקו תגיע במיוחד לאירוע תזמורת "סימפוניאט" בהשתתפות 30 נגנים. הפסטיבל ייערך בין ה-9 במאי ל-12 במאי על החומה המזרחית בעיר העתיקה.

הפסטיבל מביא שלל קולות – של יהודים וערבים, יוצרים מקומיים ואורחים מחו"ל, היוצרים ביחד מוסיקה מגוונת ומרגשת המגשרת על חילוקי דעות וקונפליקטים ונותנת מקום לשיח פורה ומעניין.

הפסטיבל יכלול כיתות אומן, סימפוזיון ״תרבות מקרבת לבבות״, תפילות ופיוטים בבתי הכנסת השונים בעיר עם מיטב הפייטנים ובראשם הקונטרה טנור הבינלאומי – אמיל זריהן.

הפסטיבל יתקיים בנופיה הקסומים של העיר עכו היוצרים תפאורה מגוונת של היסטוריה בת אלפי שנים יחד עם נוף מודרני וחדש. כל אלו מספרים את סיפורה של עכו ותושביה  – יהודים וערבים, חילונים ודתיים, עולים חדשים וותיקים שחיים יחד בדו קיום של קבלה והכלה הדדית.

מנהלו האמנותי של הפסטיבל, תום כהן, מנצחה של התזמורת האנדלוסית ירושלים, יוצר במסגרת הפסטיבל שיתופי פעולה יצירתיים עם זמרים ואמנים מהארץ ומהעולם, ובכללם מופע משותף של תזמורת ירושלים מזרח ומערב עם האמנים נסרין קדרי, דיקלה, כמאל סלימן, זיו יחזקאל, שי צברי, עדי קיסר ומוחמד מוגרבי. בנוסף, יתקיים מופע של התזמורת ״סימפוניאט״ בת 30 הנגנים ממרוקו, בניהולו של מר כארים תייסיר, אשר תציג את מיטב להיטי השעבי והשגורי (הסגנונות העממי והיהודי  – המרוקאים הקלאסיים) ואת הדו קיום האמנותי והדתי שמתקיים במרוקו מקדמא דנא. זאת בהובלת הסולנים – נג׳את ראג׳ווי ומקסים קרוצ׳י ממרוקו לצד בנימין בוזגלו, מייק קרוצ׳י ונטע אלקיים מהארץ.

אלברט בן שלוש, מנכ"ל הפסטיבל: "פסטיבל עכו הבינלאומי למוסיקה ערבית קלאסית ואנדלוסית, מביא את בשורת  ה"ביחד". המוסיקה הערבית בקעה מכל חלון ברחבי העיר עכו, מוסיקה שאותה הביאו יהודי ארצות ערב והפכה עם השנים לקלאסיקה גדולה. אני מאמין שהמתכון המוסיקלי שיתבשל ויוגש בין חומותיה של עכו ידביק את כולנו לעשייה תרבותית מאחדת ומגבשת למען עתידנו ועתידם של הדורות הבאים".

תום כהן, המנהל האומנותי של פסטיבל ערבסק: "המהדורה הראשונה של פסטיבל ערבסק שאפתנית  ומציגה את מיטב הכוחות הפועלים בארצנו לצד כוכבים ושמות גדולים שהגיעו אלינו, למרות המורכבות, מרחבי העולם הערבי. במהלך השנה האחרונה זכיתי להכיר בעיר עכו מודל אמיתי, מציאותי ומעורר השראה לחיים משותפים. אני מאחל לכולנו שדרך השפה המשותפת האהובה והעמוקה ביותר – המוסיקה – נזכה להעמיק את השיתוף והאחווה הללו הן בתוך המדינה והן עם שכנינו".

מיכאל שטראוס- יוזם הפסטיבל: "העיר עכו היא  מודל במדינה שלנו לחיים משותפים המושתתים על דו קיום ולכן טבעי ליזום בעיר פסטיבל אשר חוגג את תרבות המוסיקה הערבית במלוא תפארתה. אני מאמין שהמוסיקה המגוונת מסייעת לחיבור בין אנשים ומאפשרת לאנשים רבים להכיר וליהנות גם מהמוכר וגם מהפחות מוכר ,להיפתח ולקבל כל תרבות בהערכה. אני מאחל לכולנו שהפסטיבל יהפוך למסורת ויאפשר לייצר מפגשים רבים בין תרבויות."

לרכישת כרטיסים: 2207*. תושבי עכו מוזמנים לרכוש כרטיס במחיר מוזל של 50 ₪ בקופת האודיטוריום

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here