שביל הזהב לגיל הזהב

עיריית מגדל העמק השיקה תכנית טיולים שנתית שמיועדת לאזרחים הוותיקים הפעילים במועדוני הוותיקים ברחבי העיר.

 

טיולים הן הנאה גדולה המרחיבה את הנפש אך מה עושים שמגיעים לגיל השלישי וטיולים שכאלה הופכים כמעט למשימה בלתי אפשרית? לכך מצאו בעיריית מגדל העמק באמצעות האגף לשירותים חברתיים והמדור לאזרח הוותיק ובשיתוף המשרד לשוויון חברתי פתרון מצוין כאשר יזמו תכנית טיולים שנתית לאזרחים הוותיקים.

על פי התכנית יוצאים כל מועדוני האזרחים הוותיקים בעיר על צוותיהם לטיול משותף בטבע, ביקור באתרי מורשת, מוזאונים ועוד. עד כה הספיקו האזרחים לבקר במספר מוקדים כגון מוזיאון ועתיקות קיסריה, מרכז מורשת הזית במעלות, הכותל המערבי, מנהרות הכותל ובית התפוצות ובהמשך השנה הם עתידים לבקר גם בקטיף דובדבנים ברמת הגולן, אנדרטת אסון הכרמל, מוזיאון המעפילים בעתלית, מרכז מורשת יהודי פקיעין, ביקור בקבר הרשב"י, פארק קצרין, מיני ישראל ועוד.

מנהלת המדור לאזרח הוותיק, ברכה בן סדון אמרה: "היציאה לטבע עבור האוכלוסייה המבוגרת תורמת לגיבוש חברתי ולהפגת בדידות. תכנית הטיולים הינה חלק ממגוון פעילויות המתקיימות עבור אזרחים ותיקים בנושא העשרה, העמקת הידע וחיזוק המורשת .תודה לרכזות המועדונים ולכל צוות המדור על הליווי וההשגחה על הוותיקים במהלך הטיולים".

יועץ ראש העיר לענייני אזרחים ותיקים ומנהל האגף לשירותים חברתיים, מומי בן סימון, הוסיף: "אני מברך על היוזמה וההזדמנות שניתנת לוותיקים לחוות מחדש את ההיסטוריה של ארץ ישראל  כמצוות 'ובלכתך בדרך'. אני מודה לרשות על קידום פעולות משמעותיות עבור האזרחים הוותיקים של העיר".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here