תכנית “יתד” לעצמת הצעירים תופעל בעיריית נצרת עילית

התכנית בהובלת משרד העבודה והרווחה

 

מנהלת אגף הרווחה בעיריית נצרת עילית, סלי ברקוביץ, עו"ס תמי בן חמו, המנהלת את תחום הטיפול באנשים עם צרכים מיוחדים, וגזבר העירייה, עדי מלכה, יצגו את עיריית נצרת עילית בישיבת עבודה מקצועית, שהתקיימה בשבוע שעבר עם שר העבודה והרווחה, חיים כץ.

בישיבה הוצגו תכניות רווחה להעצמת השירות לתושב ומתן מענה הולם לצרכים של אוכלוסיות מוחלשות, ילדים, בני נוער וקשישים. ברקוביץ ביקשה לצרף את נצרת עילית לתכנית הלאומית "יתד" שמפעיל משרד הרווחה, ובמסגרתה מוזרם תקציב מיוחד להעצמת צעירים וצעירות בגילאי 24-18. "התכנית מתמקדת בארבעה תחומי חיים מרכזיים: פיתוח מסוגלות עצמית, השכלה, תעסוקה, תנאי מחיה נאותים ומענה לצרכים קיומיים, ולפיכך יש בה כדי לענות על הצרכים הקיימים ולהרחיב את סל השירותים הניתן לתושבים," אמרה.

השר כץ אמר כי יבחן בחיוב את צירופה של נצרת עילית לרשימת הערים בהן מיושמת התכנית, הכוללת שירותים כגון סיוע ומימון השלמת השכלה תיכונית לצד ליווי רגשי וחברתי, תמיכה בחיילים במצבי סיכון לקראת השירות הצבאי (במהלכו ולקראת סיומו), פתרונות מקיפים הכוללים דיור, משפחות מאמצות, תמיכה רגשית וכלכלית, עזרה בזמן החלמה מפציעה, טיפול בחובות, סיוע בסבך הבירוקרטי, מלגות לימודים ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here