בזכות טיפול רפואי מהיר ויעיל, חזר בן 59 מהכפר ראמה, שעבר אירוע לב חמור לתפקוד מלא

בחזרה לחיים מאת גיל מאור בזכות טיפול רפואי מהיר ויעיל, חזר סלאח רבח בן 59 מהכפר ראמה, שעבר אירוע לב חמור לתפקוד מלא, לאחר עשרות שוקים חשמליים. לפני עשרה ימים חזר רבח לביתו מהעבודה והתמוטט בחדרו. אשתו מצאה אותו כשהוא שרוע על הרצפה ומיד זעקה לעזרה. את קריאותיה שמע בן אחיו של רבח, בן ה-12. הוא רץ לביתו של ד"ר מואד פארג', שכן המשפחה, שמיהר להגיע לבית משפחת רבח ומיד החל מבצע בו פעולות החייאה. במקביל הובא לבית המשפחה, על ידי צוות קופת חולים בסניף המקומי, מכשיר דפיברילטור באמצעותו מועברים שוקים חשמליים במטרה לעורר את פעילות הלב.

לאחר מספר טיפולי שוקים חשמליים חזר ליבו של רבח לפעום, אך מצבו נותר קריטי. גם צוות האמבולנס שבינתיים הגיע למקום, המשיך בפעולות החייאה והפעלת הדפיברילטור במתן שוקים חשמליים ומיהר לפנותו למרכז הרפואי זיו בצפת. במרכז הרפואי זיו הוכנס מיידית לטיפול חירום בחדר הטראומה, שם המשיך הצוות הרפואי של בית החולים במתן טיפול אינטנסיבי, עד אשר הצליחו לייצב את מצבו והוא הועבר במצב קשה, מורדם ומונשם, להמשך טיפול במחלקת טיפול נמרץ לב. במחלקת טיפול נמרץ לב טופל רבח באמצעות קירור גופו לאורך 24 שעות, טיפול הגורם להתאוששות המוח. בתום הטיפול העיר הצוות הרפואי את רבח ולאחר פרק זמן קצר כבר נותק ממכשירי ההנשמה ונשם באופן עצמוני.

ד"ר מג'די חלבי, מנהל מכון הלב במרכז הרפואי זיו אומר, כי בזכות ערנות אנשים וטיפול מהיר ויעיל, ניצלו חייו של רבח והוא שב לתפקוד מלא: "מדובר במקרה נדיר של אירוע לב קשה שהיה עלול להסתיים במוות או נכות קשה ולשמחתנו הסתיים בטוב, גם חייו של המטופל ניצלו וגם לא נגרם לו נזק תפקודי כלל, זאת בזכות פעולה מהירה וטובה של הרופא בכפר, צוות האמבולנס, צוות חדר הטראומה וצוות מכון הלב במרכז הרפואי זיו. אני מאחל למטופל בריאות שלמה וחיים ארוכים ומחזק את ידי הצוותים הרפואיים שעשו עבודה מצויינת" אומר ד"ר חלבי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here