התלמידים מתעדים את ניצולי השואה

תלמידים מבית הספר "אורט רוגוזין" במגדל העמק קיימו בחודשים האחרונים מפגשים עם ניצולי שואה כדי לתעד את סיפוריהם לדורות הבאים ולהפיק סרטון שיופץ ברשתות החברתיות.

יום השואה והגבורה צוין השבוע ובמגדל העמק ממשיכים לקיים פעילויות ומפגשים לאורך כל השנה כדי לתעד את הניצולים ולהעביר את סיפורם לדור ההמשך. פעילות שכזאת מתקיימת במועדון "קפה בריטניה" הפועל תחת האגף לשירותים חברתיים במגדל העמק ומהווה בית לניצולי השואה תושבי העיר. במסגרת התוכנית מתקיימים מפגשים בין תלמידי כיתה ז' מבית הספר "אורט רוגוזין" ובין ניצולי השואה הפוקדים את המועדון. התלמידים הצעירים הובילו פעילות שמטרתה בראש ובראשונה יצירת קשר עם ניצולים, תיעוד סיפורם ובסיום הפקת סרטון שיופץ בקרוב ברשתות החברתיות תחת השם "אנחנו זוכרים".

במהלך המפגשים הציגו שני ניצולים את עצמם ושיתפו את סיפורי חייהם המרגשים ומנגד סיפרו תלמידים, שבמשפחתם חוו את השואה את סיפורם האישי וכיצד גדלו בבית שבו השואה הייתה חלק מהסיפור המשפחתי. מנהלת המדור לאזרחים הוותיקים, ברכה בו סדון הודתה לביה"ס "אורט רוגוזין" ולרכזת התכנית מלי אלעד על היוזמה המרגשת וכן לראש העיר אלי ברדה ולממונה על הרווחה אלי בקסיס על הסיוע בהפעלת התוכניות למען אוכלוסיית ניצולי השואה והאזרחים הוותיקים.

סגן ראש העיר והממונה על הרווחה מר אלי בקסיס אמר: "חובתנו המוסרית לדאוג לצרכיהם ולרווחתם של ניצולי השואה. הפעילות הבין-דורית המשותפת בין ניצולי השואה לתלמידים הינה מרגשת וחשובה". מנהל האגף לשירותים חברתיים ויועץ ראש העיר לענייני אזרחים ותיקים, מומי בן סימון הוסיף: "אנו רואים חשיבות רבה במפגשים בין הדור הצעיר לאוכלוסייה המבוגרת ולכן האגף לשירותים חברתיים מקדם באמצעות המדור לאזרח הוותיק מספר מיזמים בין-דוריים מרגשים מאין כמותם".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here