היחידה להתנדבות אילנה פרץ ורחל ימין מציגות את החלות שאפו המוגבלים לקשישים

יוזמה חדשה של עיריית מגדל העמק ודיירי מערך "דיור בעמק" לבעלי מוגבלויות במגדל העמק במסגרתה יאפו בסופי שבוע חלות לקשישים המתגוררים בדיור המוגן "נופים" בעיר.

היחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים של עיריית מגדל העמק יזמו פרויקט חדש במסגרתו רתמו את דיירי הוסטל "דיור בעמק" במגדל העמק בו מתגוררים בוגרים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית, למען הקשישים המתגוררים בדיור המוגן "נופים". במסגרת היוזמה אופים החניכים, אחת לשבועיים, לקראת שבת כ-100 חלות בהדרכת המתנדבת רחל כהן, שאותם עוטפים בצלופן ומחלקים לקשישים בדיור המוגן.

"דיור בעמק", הנו דיור בקהילה שהוקם בשנת 2006 במגדל העמק. המערך מונה 27 דיירים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית בגילאי 17-58. הדיירים מתגוררים ב-4 דירות ברחבי העיר. מטרת הדיור היא להעניק לדיירים בית שמטפל בהם בכל רבדי חייהם, מוכנות ואורח חיים בריא, רווחה נפשית וחומרית, תעסוקה ופנאי וכמובן השתייכות לקהילה בה הם גרים.

לפני כשבוע נערכה החלוקה הראשונה של החלות בהשתתפות ראש העיר אלי ברדה, מ"מ סרגיי אוקלנדר, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה אלי בקסיס , מנהל האגף לשירותים חברתיים מומי בן סימון, אהובה גובני-חגי- מנהלת מדור קהילה, ברכה בן סדון- מנהלת מדור לאזרח הוותיק, אילנה פרץ עייש- מנהלת היחידה להתנדבות, נציגי ודיירי דיור מוגן "נופים" וכמובן דיירי הוסטל דיור בעמק שחילקו את החלות.

שרית בלמס מנהלת "דיור בעמק" סיפרה על היוזמה: "אנו מאמינים כי איכות החיים של דיירינו היא מעל הכל ונעשה כל שביכולתנו על מנת שכל דייר יחוש שהוא ממצא את עצמו ואת כישוריו. לכן, אנו מעודדים את הדיירים לתרום לקהילה בה הם חיים". מנהלת היחידה להתנדבות ברשות, אילנה פרץ-עייש, הוסיפה: "מחמם את הלב לראות את דיירי ההוסטל מתרגשים בעת חלוקת החלות שהכינו במו ידיהם לקשישים". ועל כך אמרו חז"ל "כי הנתינה מגביהה את האדם ומרוממת אותו".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here