כ-2.7 מיליון שקלים הושקעו בחידוש ‘מרכז יום לקשיש’
קרדיט תמונות: דוברות עיריית מגדל העמק

בימים אלה עתיד להסתיים שיפוץ כללי והרחבה של 'מרכז יום לקשיש' בעיר והקשישים ישובו לפעילות במרכז המחודש עם ריהוט חדש בתוספת מתנה: רכב הסעת קשישים חדש עם מעלון.

הבטיח וקיים: לפני כשנה הבטיח ראש העיר אלי ברדה לאזרחים הוותיקים הפוקדים מדי יום את 'מרכז יום לקשיש' כי העירייה מתכוונת להשקיע כ-3 מיליון שקלים לטובת המרכז שישנה את פניו ויוכל לקלוט קשישים נוספים בפעילות היומיומית. ואכן, לפני מספר חודשים החלה שיפוץ מאסיבי במרכז בעלות של 2.2 מיליון שקלים. במהלך השיפוץ הועתקה פעילותם של וותיקי העיר לאולם 'הפועל' הסמוך למתנ"ס העירוני ובקרוב, עם סיום השיפוץ, הם עתידים לשוב לפעילות במרכז המחודש. לקראת סיום השיפוץ נענה ראש העיר ברדה לבקשת יו"ר העמותה למען בקשיש איציק איפרגן ואישר תוספת של 250 אלף שקלים לרכישת ריהוט חדש למבנה המשודרג וזאת בנוסף לבשורה משמחת נוספת בדבר רכישת רכב 'הסעת קשישים' חדש עם מעלון שיאסוף את הקשישים מבתיהם לפעילות היומית במרכז.

יש לציין כי מנהל האגף לשירותים חברתיים, מומי בן סימון, ומנהלת המדור לאזרח הוותיק ברכה בן סדון, הגישו לאחרונה בקשה למשרד הרווחה להרחבת מרכז יום והקמת יחידה לתשושי נפש עבורם נדרש אגף נפרד וטיפול וליווי שונים על ידי צוות מקצועי נוסף. כידוע, כיום מרכז יום מורשה לקלוט רק ותיקים המוגדרים כתשושים (סיעודיים) ואילו תשושי נפש (עם דמנציה ואלצהיימר) עבורם נדרש טיפול מיוחד מופנים למרכז במזרע. במשרד הרווחה אישרו באופן עקרוני את הבקשה וביקשו מהאגף לשירותים חברתיים להיערך להנעת המהלך בתחילת השנה.

בנוסף, במהלך הרמת הכוסית שהתקיימה לפני החג עדכן ברדה כי בקרוב יושקעו 400 אלף שקלים נוספים בחידוש דירות לקשישים ב'בית סמוכה' ובהקמת מעלית לטובת באי 'מועדון סמוכה' הפועל במבנה והודה לראשי האגף לשירותים חברתיים ואגף הקליטה ולצוותים על העשייה הברוכה למען האזרחים הוותיקים, נכבדי העיר וניצולי השואה.

קרדיט תמונות: דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here