הראשונה שהוקמה ברחוב תשיג

עיריית מגדל העמק גייסה תקציב של מאות אלפי שקלים לשיקום הגינות הציבוריות ברחוב תשי"ג והחליטה כי מי שייקבע כיצד תיראה החצר הם תושבי השכונה בעצמם.

בעיריית מגדל העמק ממשיכים לחשוב מחוץ לקופסא ולשתף את התושבים בהליכי פיתוח של העיר והפעם הקמת גינה קהילתית ברחוב תשי"ג. כזכור, בשנתיים האחרונות בוצע בשכונה פרויקט 'שיקום שכונות' של משרד הבינוי והשיכון שכלל טיפול אינטנסיבי בחזיתות ובתוך המבנים בשכונה המקיפים את הגינה. כדי להשלים את המשימה גייסו בעיריית מגדל העמק כ-600 אלף שקלים נוספים מהמשרד לטובת שיקום הגינות הציבוריות והקמת גינה קהילתית שניה ברחוב תשי"ג (הראשונה הוקמה בתחילת הרחוב).

בחודשים האחרונים עמלו באגף הנדסה והאגף לשירותים חברתיים בשיתוף משרד האדריכלים "גרין טכטורה" על התהליך התכנוני לגינות המשותפות בשכונה בשיתוף דיירי השכונה שהגיעו לשני מפגשים מרוכזים לצד שיחות אקראיות שהתקיימו בשכונה במהלכם שיתפו הדיירים במחשבותיהם וצרכיהם לגביי הנראות של הגינה הציבורית. כל תושב שהגיע למפגש קיבל מפת מדידה והתבקש לרשום ולאייר את המחשבות שלו על הגינה, היכן ירצה להציב את ספסלי הישיבה, היכן יעדיף שישתלו את הפרחים או העצים, האם ירצה שיהיו מתקני שעשועים והיכן יעדיף שיעברו השבילים. לאחר סיורי שטח שנערכו במקום הוצגו חלופות תכנון לדיירים עד שאלה בחרו את החלופה המועדפת עליהם שכללה רחבות ישיבה, הצללות, ריהוט גן, החלפת ריצוף, מתקני כושר, גינון שופע ועוד. בימים אלה נמצאות עבודות הפרויקט בעיצומן והן עתידות להסתיים בחודשים הקרובים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here