מגדל העמק: מיזם 'בית המייסדים' יוצא לדרך

משרד התרבות והספורט בחר אישר באופן רשמי את מבנה ה"מגדל" במגדל העמק להקמת מיזם 'בית המייסדים' שהושק בעיר לפני פחות משנה במעמד שרת התרבות מירי רגב וראשי רשויות.

לפני קצת פחות משנה, בחודש ספטמבר 2017, התקיימה במגדל העמק השקה חגיגית של יוזמת שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב להקמת 'בתי מייסדים', מוזיאונים שיתעדו את ראשית ההתיישבות בעיירות הפיתוח ברחבי המדינה כדי לעלות על נס את פועלם של החלוצים שהקימו את ערי הפיתוח. המיזם זכה להד תקשורתי גדול ותמיכה רחבה מצד הציבור בטענה כי התמונה של הקמת המדינה איננה שלמה ללא הנצחה ותיעוד עשייתם של אנשי עיירות הפיתוח שקולם ופועלם הודר מהאתוס הציוני. בהשקת המיזם נכחו לצד השרה רגב וראש העיר המארחת אלי ברדה ראשי רשויות נוספים בהם יקומו 'בתי מייסדים'.

במהלך החודש שעבר התקבל בשעה הטובה המסמך הרשמי ממשרד התרבות והספורט המבשר על האישור הסופי של ה'קול הקורא' שהגישה העירייה לתכנית והצעתה להקים במבנה "המגדל" את 'בית המייסדים' של מגדל העמק. במכתב צוין כי וועדת ההיגוי אישרה את הבקשה בעלות של 4 מיליון שקלים ומי שיוביל את המיזם מול הרשות המקומית תהיה "המועצה לשימור אתרים" שליוותה את התהליך מתחילתו.

בעיריית מגדל העמק קיבלו בסיפוק את ההחלטה להקים את המוזיאון באייקון המרכזי של העיר שיהפוך למוקד חינוכי-תיירות נוסף והוסיפו כי הם נערכים לקידום המיזם בשטח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here