פחים סגולים למיחזור זכוכית הוצבו בעכו

כחלק מהפעילות האינטנסיבית לשמירה על איכות הסביבה הציבה עיריית עכו בימים אלה פחים סגולים למיחזור זכוכית. הפחים הוצבו בצמוד למיחזוריות בקבוקי הפלסטיק.

הפח הסגול נועד לקלוט פסולת אריזות זכוכית כגון בקבוקי שמן זית, בקבוקי בושם, צנצנות קפה, צנצנות ריבה או דבש, צנצנות של מחית לתינוקות ועוד.

בימים אלה השלימה העירייה תהליך של התקשרות מול תאגיד מיחזור האריזות בישראל "תמיר". במסגרת שיפור תהליכי השמירה על איכות הסביבה בעיר יוצבו בהמשך פחים נוספים ייעודיים בצבעים שונים. כל אחד מהם מיועד לקלוט פסולת מסוג אחר, וזו תועבר אחר כך למפעל המחזור. הפחים הייעודיים הם: פח כתום שמיועד לפסולת אריזות ופח כחול שמיועד לפסולת נייר ולפסולת אריזות קרטון דק.

כידוע, מוצרים רבים שאין לנו צורך בהם ואריזות שנזרקות לאשפה תופסים מקום רב ומכלים משאבים, הן בתהליך הייצור שלהם שדורש הרבה אנרגיה והן במאמצים להיפטר מהם.

הפרדת הפסולת היא צעד חשוב בתחילתו של התהליך והיא דורשת מעורבות אקטיבית של התושבים. כמו כן, הפרדה זו חיונית להפחתת הררי הפסולת שמועברים להטמנה, מכיוון שככל שנמיין ונפריד מרכיבי פסולת שונים, כך אפשר יהיה להעבירם למפעלי מחזור ייעודיים שיטפלו בהם באופן המתאים וייצרו מהם מוצרים חדשים או יפיקו באמצעותם אנרגיה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here