קהל היעד של הגרעין במגדל עמק – סטודנטים מהטכניון

ערב חשיפה ראשון מסוגו לחשיפת הגרעין התורני-ציוני והכרת כפר הסטודנטים שהולך ומוקם בימים אלה במגדל העמק התקיים בטכניון וכבר משך שתי משפחות חדשות לעיר.

לערב חשיפה הגיעו למעלה מ-30 סטודנטים צברים ועולים, רווקים וזוגות, כדי להכיר ולהיפגש עם הזדמנות מרתקת ומשנה מציאות- לעבור לגור במגדל העמק ולהיות במרכז העשייה החברתית והתורנית. בנוסף שמעו הבאים על האוכלוסייה והקהילה החמה במגדל העמק שחיבקה את גרעין "אורות יהודה" מיום הקמתו לפני למעלה מחמש שנים ועל שיתוף הפעולה הפורה עם הרשות המקומית הכולל הפקה משותפת של אירועים קהילתיים, יציאה משותפת לירידי עלייה בארץ ובעולם ועוד וכמובן על המלגות לצעירים שיחליטו להעתיק את מגוריהם למגדל העמק ולהצטרף לגרעין.

כזכור, גרעין "אורות יהודה" הוקם בסוף שנת 2011 בברכתו של ראש העיר אלי ברדה על ידי המייסד הרב עמיחי אליהו וקבוצת של תושבי העיר ונקרא על שמו של חבר המועצה ואיש החסד הרב יהודה יונגרייס ז"ל ממגדל העמק ובליווי צמוד של חברים לדרך ובכללם שמעון אברג'יל, יעקב מימון, צביה יונגרייס, יוחאי גיחז, מוטי מימון חיים ביטון ודוד אזולאי.

אחת המטרות המרכזיות בהקמתו של הגרעין הייתה העצמת תושבי העיר מבחינה תורנית, ציונית ורוחנית ע"י יצירת פעילויות לחיזוק הזהות היהודית וקירוב לבבות בין דתיים לחילוניים במקביל לגיבוש הקהילה הצעירה שבהתהוות עם הקהילה הוותיקה בעיר. כמו כן מקיים הגרעין פרויקטים משותפים עם האגף לתרבות תורנית יהודית במתנ"ס העירוני. הודות לפעילות הקהילתית הענפה הצליחו חברי הגרעין לעודד משפחות צעירות רבות להעתיק את מגוריהם למגדל העמק ועל ידי כך להגדיל את הגרעין שמונה כיום כ-60 משפחות צעירות רובן מכל חלקי הארץ והיתר בני העיר. מנהל הגרעין אברהם ליפשיץ הודה לשותפים שסייעו ליוזמה וביניהם תנועת הבוגרים של "בני עקיבא" שמובילים את כפר הסטודנטים, ארגון Nefesh B'Nefesh וכמובן לרשות המקומית והעומד בראשה אלי ברדה על הסיוע השוטף בכלל ופרסום האירוע בפרט. "היה מפגש מהנה שבעקבותיו הצהירו שתי משפחות על מעברם לעיר וכבר השבוע הגיעו לביקור כדי לבדוק דירות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here