רואים את העתיד

תלמידי בתי הספר בנצרת עילית יבקרו בתערוכה "תגליות ופיתוחים ישראלים שהשפיעו על העולם" המוצגת במכללת נצרת עילית

בטקס רב רושם ומרגש נחנכה ביום חמישי שעבר תערוכת הקבע במכללת נצרת עילית – יזרעאל: "תגליות ופיתוחים ישראלים שהשפיעו על העולם"

חנוכת התערוכה התקיימה במבואת המכללה המתחדשת שעברה בחודשים האחרונים שיפוץ יסודי בהשתתפות אישי ציבור רבים, מנכ"לי מפעלי תעשייה, נציגי משרד התעשייה, משרד המדע ומנכ"לית העיר חווה בכר. מנכ"לית המכללה תרצה ריבק: "הממציאים המופיעים בתערוכה זו הינם בני אנוש כמונו, עם חלומות ושאיפות, רצונות ותקוות, ובעיקר עם אומץ רב, להעז, לחקור, לבדוק, לפרש את הסקרנות ולייצר חידוש, המצאה, פיתוח, תגלית. במכללת נצרת עילית אנו רואים בפורצי הדרך מודל לחיקוי". עוד הוסיפה ריבק: התערוכה והמעבדה שתקום בהמשך כמרכיב משלים, באה לשרת את תושבי העיר כולה. בשיתוף עם  ראש מנהל החינוך, אורנה פישר, כל בתי הספר מכיתה א' ועד כיתה יב' יוזמנו לתערוכה ללמוד על ממציא ועל המצאתו ואז יחזרו למעבדה שתוקם כאן לנסות ולממש רעיון של המצאה. כך נחנך את הדורות הבאים, את כולנו, שאין גבולות לאפשרויות ואפשר ורצוי להצטרף למסע החדשנות והיצירה, מסע הסקרנות והפיתוח, מסע אל ההצלחה. המכללה כמו העיר שועטת קדימה, מחדשת פניה, ובעיקר מאפשרת להתרענן, ולהביא את הרוח הטובה, רוח היצירה והסקרנות, רוח פורצת דרך. כפי שבא לידי ביטוי במספר מקבלי מלגות הצטיינות ודיפלומות בטקס שיתקיים מיד לאחר התערוכה.

לאחר התרשמות מהתערוכה התכנסו מקבלי מגלות ההצטיינות ומקבלי הדיפלומות באודיטוריום במכללה. בטקס מרגש מאוד קיבלו עשרות סטודנטיות וסטודנטים מלגות הצטיינות.  בשם מקבלי המלגות בירך משה מזרחי, סטודנט שנה שלישית במגמת הנדסת חשמל שקיבל מלגת הצטיינות יתרה. בברכתו אמר: "אני רוצה להודות לצוות העובדים והמרצים, דיקנית הסטודנטים והמנכ"לית על הכנסת רוח חדשה ומרעננת למכללה. אני מבקש להודות על אוזן קשבת, נכונות לעזור והענקת סביבה לימודית נאותה: הן מבחינה אסתטית והן מבחינה מקצועית וידע נרחב של המרצים".

הטקס לווה בנגינת חליל צד ואורגן על ידי אורן עזר. בשם המרצות והמרצים ברכה האדריכלית ריקי מעוז, ראש מגמת אדריכלות ועיצוב פנים, שברכה את הסטודנטים ואמרה:

"לאורך הדרך המצפה לכם חשוב שתזכרו לשמור ולממש את הערכים, העקרונות והידע שספגתם ורכשתם בלימודיכם כאן על מנת שיהיו נר לרגליכם בעשייתכם המקצועית ובחיים בכלל.

עשרות סטודנטיות וסטודנטים קיבלו את הדיפלומות לקול מחיאות כפיים. בשם הבוגרים ברכה הסטודנטית רויטל דוכאן שסיימה את לימודיה בהצטיינות יתרה. רויטל בחרה להדגיש את מעמדן של הנשים במקצועות ההייטק ואמרה: "אחוז הנשים העובדות במקצועות ההייטק בשנת 2017 עמד על כ-25% מכלל העובדים במקצועות אלו. אחוז מכובד אך לא גבוה מספיק.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here