תהליך לשיפור משמעותי באיכות הרפואית במרפאות עצמאיות של כללית במנהלת אשר

מצאו את המפתח לאיכות עצמאי בשטח – תהליך לשיפור משמעותי באיכות הרפואית במרפאות עצמאיות של כללית במינהלת אשר, החולשת על איזור נהריה, כפר ורדים, מעלות, שלומי וכפרי הסביבה, היא העבודה זכתה במקום הראשון מבין כ- 50 עבודות מחקר ואיכות שנעשו במרפאות כללית במחוז חיפה וג"מח ומחלקות בית חולים כרמל והוצגו בכנס האיכות הגדול של כללית שנערך במרכז הקונגרסים. למעלה מ-1500 עובדי כללית בקהילה – במחוז חיפה וג"מ ובבית חולים כרמל השתתפן בכנס האיכות המרשים וגדול שנערך במרכז הקונגרסים. הכנס שנערך תחת הכותרת "המפתח לאיכות – בהיענות" נפתח בתערוכת עבודות חקר, שיפור ואיכות שהוצגה בכ-50 דוכנים שנפרסו בכל 3 אולמות גן הקונגרסים. המתחם כולו מותג עם דגלונים סיניים, על גביהם הופיעו מסרים של כללית והמפתח שהיה המוטו המלווה של האירוע. השיפוט לקביעת העבודות המצטיינות נעשה על ידי צוות שופטים מקצועי ובלתי תלוי, מכל רחבי הארץ. בנוסף, לקחו כל באי הכנס חלק פעיל בשיפור בהצבעה אינטרנטית , בעזרת מסכי מגע שפוזרו ברחבת הכנס.

אתר נוסף שמשך תשומת לב היה דוכני ה- WOW בהם הוצגו יוזמות ופעילויות שלא בכפוף לכללי המחקר, בהם הושם דגש על הצגה יצירתית ומקורית ברוח התרומה לקילה, עוצבו כל הפוסטרים המחקריים בעמותת אחוה שמעסיקה נכים וכן הוזמנו לכנס עמותות שונות שהציעו יצירות של אנשים עם מוגבלויות שונות, עובדי כללית במחוז ובכרמל פתחו את הלב והארנק ורכשו פריטים רבים. חלקו השני של הכנס נערך במליאה באולם הקונגרסים, בהנחייתם של ברוריה ריקון – מנהלת הסיעוד של כללית במחוז חיפה וג"מ ויו"ר ועדת האיכות במחוז וד"ר אלדר ברקוביץ – סגן מנהלת בי"ח כרמל שהיה גם יו"ר ועדת האיכות בבי"ח כרמל, ביחד עם מנהלת הסיעוד – חיה פקר, ברכות נישאו על ידי ד"ר חן שפירא – מנהלת בי"ח כרמל, אינג' שלמה פרי – מנהל מחוז חיפה וג"מ וד"ר מיקי שרף – נציג ההנהלה הראשית של כללית, מנכ"ל וראש חטיבת בתי החולים. כל הדוברים הדגישו את היתרון והעצמה שיש במתכונת היחודית כאן, של שיתוף פעולה מירבי בין הרפואה בקהילה במחוז חיפה וג"מ לבין בי"ח כרמל של כללית, שבאו לידי ביטוי גם בעבודות החקר והאיכות, שיתוף שמבטיח למטופל רצף טיפולי ורמה רפואית גבוהה ע"י אותם צוותים במרפאות הקהילה וגם בביה"ח.

דמעות התרגשות החלו לזלוג מעיני הקהל כששמעו הרצאות מרגשות של רופאים שיצאו להתנדב בעולם השלישי: ד"ר שרה סיגלט – מנהלת מרפאת כללית בקרית שפרינצק, שסיפרה על מרפאות שהפעילה בהתנדבות בארצות שכוחות אל באפריקה וכן בטאהיטי, לאחר רעידת האדמה. ד"ר ראובן קידר – סגן מנהל מחלקת נשים ויולדות הביא גאוה לכולם כאשר תיאר את המשלחת הרפואית של צה"ל לסיוע בפיליפינים, שהוא היה ראש הצוות הגיניקולוגי בה. במעבר ה-3, נכנסו כולם לקצב סוער בהופעה של להקת "טררם" שסחפה את כל באי האולם, אשר לקחו חלק פעיל ושוב הפגינו אחדות של צוותי בי"ח וקהילה. האירוע, שהיה מפגן של עוצמה וידע הסתיים בהענקת תעודות הצטיינות ומפתחות ענק לעבודות המצטיינות. הזוכים הם: פרס ראשון: "עצמאי בשטח" – על קידום איכות ברפואה עצמאית הוענק לצוות מינהלת אשר במחוז. 2 עבודות הגיעו בצמידות למקום השני: "שירות אמין ומשרד זמין" – מינהלת כרמל ו"דיקור על קולי" – מחלקת אנדוקרינולוגית, מרכז רפואי לין. מקום שלישי: דימות זה לא מה שנדמה או מדומה – מכון הרנטגן מרכז רפואי כרמל .

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here