ראש פינה דרומית
צילום: דוברות מועצת מקומית ראש פינה

היקף הפרויקט – 24 מיליון ₪

מעצה מקומית ראש פינה מתחילה עבודות פיתוח בשכונת האורנים ("הדרומית") בהיקף של 24 מיליון ₪, זאת אחרי מספר שנים של הקפאה. ראש המועצה מוטי חטיאל הודיע כי רשות מקרקעי ישראל נתנה למועצה מנדט לנהל את הפרויקט. מליאת המועצה המקומית אישרה את הפעימה הראשונה של תקציב הפיתוח בהיקף של 5 מיליון ₪, ואחרי שנבחר קבלן במכרז התחילו השבוע העבודות, במרכזן הסדרה ומענה לכל בעיות הבטיחות בשכונה, בתוכן ביצוע מדידה בשטח, סלילה וריצוף מדרכות, הסדרת חניות, והתאמת המצב הקיים לתכנון ההנדסי.

במועצה המקומית מסבירים כי העבודות נעשות לרווחת ובטיחות התושבים, נוסעים והולכי רגל, והן יימשכו מספר חודשים. העבודה תיעשה "במנות", כל פעם ברחוב אחר, בכדי להפחית ככל הניתן את ההפרעה לשגרת החיים בשכונה.

 

מליאת מועצת ראש פינה אישרה 6.5 מיליון ₪ לפיתוח

מליאת המועצה שהתכנסה בשבוע שעבר אישרה 6.5 מיליון ₪ לעבודות פיתוח בראש פינה. הסכום הארי – 5 מיליון ₪ ראשונים לעבודות בשכונת האורנים (הדרומית). תקציב נוסף שאישרו חברי המליאה – בסך 1.5 מיליון ₪ – גויס על ידי המועצה למטרת שיקום נחל ראש פינה מהקרן לשטחים פתוחים ברשות מקרקעי ישראל. העבודה תיעשה  משטח שיפוט העיר צפת עד 'המזלג' של בית הכנסת הספרדי. בעניין זה ציין ראש המועצה כי הסכום לא מספיק לביצוע כל הפרויקט, אבל חשוב לנו להתחיל ולשקם את סביבת הנחל האהוב על כולנו. חשוב לציין כי הפרויקט מבוצע בשיתוף ארגוני הסביבה הירוקים.

עוד בעניין הנחל – השבוע ערך ראש המועצה מוטי חטיאל סיור עבודה על תווי הדרך לאורך הנחל האהוב, ביחד עם מנהל מחוז הצפון במועצה לשימור אתרי מורשת, וזאת עקב נזקים שגרמו עבודות סלילה שבוצעו במקום על ידי רשות הטבע והגנים. חטיאל דיווח בסיפוק כי בסיום הסיור סוכם על פעולה משותפת של המועצה המקומית ראש פינה עם המועצה לשימור אתרים לשימור הדרך ההיסטורית העוברת בנחל ושיקום קטע מהדרך העתיקה הבנויה מאבנים.

תקציב שלישי שאישרה מליאת המועצה הוא 27 אלש"ח עבור השלמת הקמת מחסן מקומי לשעת חירום, בו יאוחסן ציוד  ביטחון וחילוץ לשימוש בשעת חירום. מדובר בהגדלת תקציב של בניית מחסן החירום, שעמד במקור על 415 אלש"ח שגייסה המועצה ממשרד הביטחון. התוספת שאושרה היא "מצ'ינג" שמוסיפה המועצה להשלמת הפרויקט.  

בישיבה נבחרה מעיין בן נתן כמ.מ. ראש המועצה, ואורי זלצר גזבר המועצה אושר כמנהל הארנונה. מנכ"ל המועצה אירית ברק הציגה עדכון תקופתי להתמודדות המועצה עם איום הדבקות בנגיף הקורונה. היא דיווחה כי המועצה פועלת לשמירה על רצף תפקודי במתן שירותים מיטביים לתושבים, תוך עמידה בהנחיות "התו הסגול". היא הודתה לעובדי המועצה וצוות המתנדבים במושבה על תקופה של עשייה מאומצת במסירות ובאהבה.

חופשת מהנה ובריאה

ביום רביעי התחילו 470 תלמידי כיתות א-יב המתגוררים בראש פינה את החופש הגדול. מערכת החינוך במושבה מפעילה במהלך החופש את בית הספר של החופש הגדול עם 96 ילדים מכיתות א-ד, ו-101 ילדים משתתפים במסגרת "הגן של החופש הגדול" שיפעלו בשבועות הקרובים. בוגרי כיתות ו' קופצים מדרגה והם ישתתפו בפעילות הנוער שתתקיים באחריות יחידת הנוער של המועצה ותנועות הנוער. בברכה ששיגר להם ראש המועצה הוא איחל חופשת קיץ מהנה לכל התלמידים האהובים, ושמירה על הבריאות.

ראש פינה דרומית
צילום: דוברות מועצת מקומית ראש פינה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here