באדיבות א.ג איזן אדריכלים ובוני ערים בע"מ

במסגרת תכנית תמ"א 13/13/א' החדשה לחופי הכינרת

באיגוד ערים כינרת ממשיכים לקדם, לשקם ולפתח את חופי הכינרת, על בסיסה של תמ"א 13\13\א', ששמה דגש על העצמת התיירות בכינרת, תוך שמירה על אתרי תרבות ומורשת, טבע ואקולוגיה בסביבת האגם הלאומי. בתום שיקום ופיתוח חוף דוגה המחודש שנחנך העונה, בהשקעה של 30 מיליון שקלים, ונפתח לציבור בעונת הקיץ הנוכחית, החלו העבודות בחוף צאלון, לחופה המזרחי של הכינרת. החוף ימשיך לפעול כרגיל גם בתקופת העבודות בשטח.

באדיבות א.ג איזן אדריכלים ובוני ערים בע"מ

תכנית הפיתוח הכוללת לחוף צאלון, בהשקעה של 39 מיליון שקלים, במימון משרד האוצר, משרד הפנים ואיגוד ערים כינרת ובליווי משרד האדריכלים א.ג. איזן אדריכלים ובוני ערים בע"מ, מציעה חניוני לילה לנופש וקמפינג ברמות שונות: פרישת אוהלים חופשית, מתחמים לקרוואנים, משטחי אוהלים ויחידות אירוח קלות.

כחלק מהתכנית, יכלול המרחב החופי חוף רחצה מוכרז, מזנון, מתקני ספורט ומשחק, שירותים, מלתחות, דרכי שירות ומתחמי חניה. בנוסף, לראשונה מתוכנן בחופי האיגוד מתקן לספורט ימי שיכלול אזור להורדת כלי שייט ומבנה שירות ייעודי, למתן שירותי ספורט ימי לנופשים בחוף.

בימים אלה החל ביצוע שלב א' של עבודות השדרוג והפיתוח בחוף צאלון, המתוקצב ב-14 מיליון שקלים, מתוך העלות הכוללת. שלב א' יכלול הסדרת דרכי שירות בחוף, מתחמי חניה  והקמת שני מבנים: מבנה בית קפה שיכלול חנות נוחות, חדר מרפאה, שירותים ומלתחות ומבנה נוסף שיכלול מטבח לשירות עצמי, שירותים ומלתחות וחדר פעילות לקבוצות.

באדיבות א.ג איזן אדריכלים ובוני ערים בע"מ

עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת אומר, כי תמ"א 13/13/א' אינה תכנית מגירה וכי הפיתוח מכוחה כבר ניכר בשטח, כאשר רק לאחרונה נחנך במעמד מנכ"ל משרד התיירות, חוף דוגה המחודש, לאחר השקעה של 30 מיליון שקלים, במימון משרד התיירות, משרד הפנים, משרד האוצר ואיגוד ערים כינרת. "אנחנו שמחים להמשיך בתכנית שדרוג ופיתוח חופי האיגוד. העבודות במטרה לשדרג את חוף צאלון כבר החלו, על מנת לייצר מגוון אפשרויות משולבות של נופש וקמפינג, לרבות אזורים מוסדרים לספורט ימי לטובת הנופשים בכינרת".

חוף צאלון, הינו אחד מ-17 החופים השקטים של איגוד ערים כינרת, הממוקם בגדה המזרחית של הימה, כקילומטר מצפון לצומת כורסי ומתפרס על שטח של 90 דונם. החוף סמוך למתחם המלונאי התיירותי סטאי והשלמת הפיתוח תביא ליצירת רצועת נופש מגוונת ואיכותית.

עבודות התשתית יתבצעו בד בבד עם פעילותו השוטפת של החוף, אשר לא ייסגר לציבור וימשיך כל העת לקבל קהל, כאשר העבודות יתבצעו באזור מתוחם בצפון החוף והציבור מתבקש לשים לב להסדרי החניה החדשים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here