איטום מרפסות לצורך מניעת נזק מצטבר ומשמעותי למבנה
קרדיט לתמונה: פוטוליה

מדי חורף רבים מאיתנו נזכרים (בדרך כלל באיחור אופנתי…) בצורך המשמעותי באיטום איכותי ועמיד, בפרט באזורים "קריטיים" בבית דוגמת הגג או המרפסות. למרות שאנחנו נמצאים כבר בעיצומו של החורף וישראל מקבלת לא מעט ימים גשומים, עדיין (ולעולם) לא מאוחר מדי על מנת לבצע איטום מרפסות מקצועי, או לשפר ולחדש את האיטום הקיים. מלבד להצטברות וכניסה אפשרית של מים מהמרפסת לבית, איטום טוב מונע גם חדירה של מים לפנים המבנה ויצירת נזקים פוטנציאליים משמעותיים ביותר.

מניעת נזקים סמויים ומצטברים – איטום מרפסות מקצועי

מרבית האנשים אינם מודעים לאופן בו מים מתנהגים לאורך זמן, בפרט בהקשר שלנו חלחול וחדירה דרך מבנים וחומרים קשים וקשיחים למיניהם. אנחנו רואים מים מצטברים במקומות מסוימים (או שאיננו מבחינים בכך כלל) ומאחר והם נעלמים ולא מפריעים לנו יותר, אנו מניחים כי הם פשוט נעלמים ולא גורמים לנזקים מצטברים שונים.

בפועל מדובר בטעות קשה – מים הם מהאלמנטים החזקים ביותר בטבע. הם מעצבים הרים וגאיות, את תוואי השטח הטבעי על פני הפלנטה כולה. לכן ברור כי גם על מבנה יחסית קטן ולא חזק במיוחד  (לפחות בהשוואה להרים…) כמו הבית או הבניין בו אנו מתגוררים, למים יהיו השפעות משמעותיות ומצטברות לאורך זמן.

איטום לקוי של מרפסות מהווה את אחת הדוגמאות הטובות והמתבקשות ביותר לכך – במרפסות רבות בבתים ובנייני מגורים בארץ ובעולם, מערכת האיטום נשחקת ומפסיקה לאטום בצורה טובה ומספקת לאחר מספר שנים. במקרים אלו מי גשמים מחלחלים לאיטם וחודרים אל שכבות פנימיות יותר של המבנה, ועשויים לגרום לנזקים מצטברים כאלו ואחרים. כמובן שרטיבות בקירות הפנימיים מהווה סוג של נזק יחסית מוכר, מובן ולא מפתיע במיוחד, אך זה לא נגמר שם – במקרה ומים מחלחלים דרך קירות המבנה לאורך זמן רב ומערכת האיטום אינה מטופלת כראוי על מנת למנוע המשך חדירה, המים עלולים לגרום לנזקים כבדים למבנה, עוד הרבה יותר מאשר כתמי רטיבות בקירות. במקרים קיצוניים, זה עלול לסכן חלקים שלמים מהמבנה. לא פחות מכך!

בדיקה מקצועית וחידוש איטום המרפסת

הדרך המתבקשת להבטיח כי מצבים קיצוניים ומצערים אלו לא יקרו בבית או בבניין המגורים שלכם, היא להזמין בדיקה מקצועית ויסודית של מערכת האיטום אחת למספר שנים. זה נכון הן עבור איטום מרפסות הבית והן עבור איטום גגות וקירות חיצוניים.

בדיקה שכזו צריכה לבצע חברת איטום מקצועית, אשר עושה שימוש במכשור המתקדם והמקצועי ביותר בתחום ומעסיקה אנשי איטום רבי ניסיון בתחום. כך תקבלו גם אחריות אמינה על הבדיקה, והצעה מקצועית וקונקרטית לעבודת תיקון במקרה ונדרש לתקן או להחליף את מערכת האיטום. זו עשויה להיות עבודה מורכבת, וחשוב ביותר שלא להשאירה לידיהם של חובבנים המנסים להשיג את העבודה על ידי הורדה במחיר. 

למידע נוסף הכנסו לאתר איטום פז בכתובת https://itumpaz.co.il

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here