איך בוחרים עו״ד לענייני צוואות וירושות?
קרדיט freepik

אתרי אינטרנט רבים מציעים מסמכים ותוכנות המיועדים לתכנון עיזבונות וצוואות בשיטת ׳עשה זאת בעצמך׳. זאת, מתוך אמונה שאתם יכולים להתמודד בעצמכם עם כל צרכי תכנון העיזבון שלכם.

איזה סוג של ייעוץ משפטי אתם צריכים?

כשאתם חושבים על צוואה, עליכם לבחון אם אתם זקוקים רק לייעוץ בסיסי ביותר של עורך דין צוואות וירושות (למשל, ייעוץ על השקעות או החזקות נכסים מסוימות או ייעוץ בנוגע לאפוטרופסות על ילדים קטינים או קשישים ונכים תלויים); או שאתם זקוקים לשירותי תכנון מקיפים כדי לטפל בחששות ספציפיות בנושאים אלה.

אגב, יש אנשים שבוחרים לשלב גם יועץ להיבטים מסוימים של תהליך תכנון העיזבון שלהם, כמו בנקאי, רואה חשבון, סוכן ביטוח, ברוקר או מתכנן פיננסי.

מיהו המומחה שאתם מחפשים?

עורך הדין שבו תבחרו תלוי בסוג הייעוץ שאתם מחפשים. לא כל עורכי הדין נוצרו שווים. המטרה שלכם היא לבחור באיש מקצוע מומחה בנושא צוואות, נאמנויות ועיזבונות. יחד עם זאת, אולי עדיף דווקא עורך דין שמכיר גם תחומים אחרים. למשל:

  • אם יש לכם אחזקות נרחבות במקרקעין, עורך הדין האידיאלי עדיף שיהיה עורך דין מקרקעין בצפון, אם שם אתם גרים.
  • אם אתם מתכננים לתרום חלק מהרכוש שלכם לצדקה, כדאי שעורך הדין שלכם יכיר את השלכות המס ואת החוקים הקשורים למיסוי תרומות.

כדאי לבחור באיש מקצוע שיודע מספיק על תחומי משפט רלוונטיים אחרים, מלבד ירושות וצוואות. כך תבטיחו שכל המסמכים והפעולות הננקטות ימלאו בסופו של דבר את המטרה שלכם להוריש את רכושכם בדרך שלא תביא לעימותים ולמריבות לאחר לכתכם.

אילו סוגי סוגיות כדאי לשקול בעת הכנת הצוואה?

נציין כמה סוגיות לדוגמה שאותם יש לקחת בחשבון בעת ביצוע הצוואה. עורך הדין ינחה אתכם כך שהצוואה תיתן פתרון הולם לכול סוגיה.

  • חלוקת נכסים

צוואה היא מסמך משפטי שבאמצעותו תוכלו לקבוע איך אתם רוצים לחלק את הנכסים שלכם. אם תלכו לעולמכם ללא צוואה מתאימה וחוקית, יתכן והנכסים והרכוש שלכם יחולק באופן שונה ממה שאתם רוצים.

  • ניהול נכסים על ידי בן הזוג הנותר בחיים ואחרים

ישנן אסטרטגיות שונות שמאפשרות לכם להשאיר את ניהול הנכסים שלכם לבן/בת הזוג ו/או לאחרים. עשוי עורך הדין שלכם עשוי להציע לכם ליצור ׳נאמנות׳ כדרך לניהול הנכסים שלכם. למשל, להקים ׳נאמנות׳ שתפרנס את בן הזוג שנותר בחיים, ולאחר מכן, עם מותם, הרכוש יחולק ליורשים הייעודיים.

  • אפוטרופסות על אנשים שתלויים בכם

אם יש לכם ילדים מתחת לגיל 18, או קרובי משפחה עם צרכים מיוחדים התלויים בכם, הצוואה תוכל לספק את הטיפול בהם גם לאחר מותכם.

לבסוף, משרד עורכי דין גלסברג פועל כבר עשרות בשנים ומציע צוות של עורכי דין שחלקם מומחים גם בתביעות ירושה, צוואה וייפוי כוח מתמשך. אנחנו מקפידים על שירות אישי, אדיב ומקצועי שייתן את המענה האופטימלי לצרכים של כל אחד מהלקוחות שלנו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here