קרדיט: Pixabay

אחד המצבים הכי רגישים שאחים או אחיות, יכולים למצוא את עצמם בתוכם הוא סכסוך ירושה. מדובר על מקרה קלאסי בו ההורים מורישים להם ירושה מסוימת ועליהם להחליט כיצד לנהוג בה. כמובן שהמקרה הנפוץ ביותר הוא, סכסוך ירושה על דירה.

כיצד הסכסוך נוצר? למשל, שני אחים מקבלים מההורים דירה בירושה, אחד רוצה למכור אותה, השני רוצה להשכיר אותה, ואז מתחיל סכסוך ביניהם. כמובן שיש דוגמאות, הרבה יותר קיצוניות, למשל, מצב בו אחד האחים מרגיש שהוא היה צריך לקבל את הדירה לבד אבל ההורים הורישו אותה גם לאחיו או מצב הפוך, בו ההורים הורישו את הדירה לאח אחד ולא לכל האחים.

אחת האופציות לפתרון סכסוך ירושה בין אחים, לפחות בכל מה שקשור לדירה שנמסרה להם בירושה, היא להשכיר אותה לגורם מסוים. בצורה כזו שני האחים נהנים מהכנסה חודשית קבועה מדי חודש, והם עדיין מחזיקים בדירה עד אשר הם יחליטו כיצד לנהוג בה, האם למכור אותה, האם להשאיר אותה במצב של שכירות ואולי להעביר את ההחלטה לדור הבא.

מה עושים עם הרכוש שבתוך הדירה

כאשר אחים מקבלים בירושה דירה מהוריהם, עליהם להחליט לא רק מה קורה עם הדירה, אלא גם מה קורה עם הרכוש שבתוך הדירה. הרי ההורים השאירו בוודאי ריהוט, חפצים ודברים אחרים בתוך הדירה, על האחים להחליט מה לעשות עם כל הדברים האלה.

בעיקרון, עומדות לרשותם מספר אופציות. האופציה הראשונה היא להשאיר את המצב כמו שהוא. כלומר, להשכיר את הדירה עם כל הרכוש והריהוט, וליידע את השוכרים שככה הם מקבלים את הדירה. אז עליהם להחליט, האם לאפשר לשוכרים לזרוק את מה שהם לא צריכים או שהם מחויבים להשאיר הכל כמו שזה.

האופציה הזאת היא בעייתית בכמה מישורים. רוב השוכרים לא יסכימו להיכנס לדירה עם רכוש וציוד לא שלהם, אפילו אם זה נוח וחסכוני. חוץ מזה, אם הם יחליטו לזרוק חלק מהחפצים והריהוט, הרי שהאחים לא ירוויחו מזה דבר וזה גם עלול להביא לידי כך, שהם ייאבדו דברים בעלי משמעות רגשית.

אופציה שנייה, היא לזרוק בעצמם את כל הציוד. פשוט לפנות את הדירה לגמרי מבלי להתייחס לכל מה שיש בה. זה ידרוש מהם עבודה ושוב, הם לא יקבלו מזה שום דבר. ייתכן מאוד שבדירה יש דברים יקרים ובעלי ערך שרצוי לשמור או למכור אותם.

אופציה שלישית והיא גם האידיאלית, לפנות אל חברת פינוי דירות ירושה, שתגיע אל הדירה, תמיין את החפצים השונים ותקנה מהאחים את כל מה שהם רוצים למכור. יכול להיות שהם יעדיפו למכור את כל התכולה של הדירה ויכול להיות שהם ירצו למכור רק חלק ממנה. החברה תבצע את הפינוי ותקנה מהם ריהוט וחפצים אחרים, אותם היא תוכל למכור לאספני חפצים ואספני עתיקות

מדוע האופציה הזאת נחשבת אידיאלית

יש באופציה הזאת את כל מה שהאחים צריכים ומחפשים. יש בה אפשרות ליהנות מפינוי הדירה באופן מלא או חלקי, על פי הצורך, בתהליך מסודר ומאורגן, על ידי אנשי מקצוע, מבלי שהם יצטרכו לבצע אותו בעצמם. הצוות של החברה גם ידאג להשאיר את הדירה נקייה לאחר מכן.

יש באופציה הזאת אפשרות להרוויח על הציוד והחפצים השונים שנמצאים בדירה, כך שהם לא ייזרקו לחינם או יישארו ללא מענה בתוך הדירה. האחים יכולים להרוויח גם מהשכרת הדירה וגם מהרכוש שהם מוכרים לחברה.

כמו כן, האופציה הזאת מאפשרת לאחים לספק לשוכרים דירה במצב אידיאלי. כך יהיה להם הרבה יותר קל למצוא אנשים שירצו לשכור את הדירה ולהתגורר בה. הם לא יצטרכו לדרוש מהם דרישות, אשר סביר שחלק גדול מהפונים, יסרבו להן.

אם אתם מחפשים חברה מקצועית לפינוי דירות ירושה, אתם מוזמנים לדרור פינויים וליהנות מפינוי ברמה הגבוהה ביותר, תוך אפשרות למכור את הרכוש שבתוך הדירה בתנאים אטרקטיביים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here