איך לשמור על טוליפים?
מקור: סלון פרחים

טוליפים, או בשמם העברי – צבעונים, הם אחד הפרחים האהובים והמיוחדים ביותר, המהווים את הבסיס לזרים המרשימים והמהודרים ביותר שיש. ובגלל יופיים המיוחד, המאופיין בגבעולים ארוכים והמעודנים, קשה לנו מאוד לראות את הפרחים האלה גוועים טרם זמנם.

ניתן להאריך את חיי כל זר באשר הוא, אך לכל פרחים יש דרישות משלהן, גם לאחר גיזומם. לפניכם מספר טיפים חיוניים שיסייעו לכם לשמור על זר הטוליפים שלכם לאורך זמן רב, עד כשבועיים מיום הרכישה!

יש חיים גם באגרטל!

עובדה מעניינת – אם קונים טוליפים צבעונים "צעירים" שעדיין לא נפתחו, תוכלו ליהנות מפריחה מיוחדת שלהם גם באגרטל, מה שיוסיף קסם ויופי לרכישה. בקשו בהזמנתכם טוליפים סגורים, וכך תיהנו מהזר לאורך פרק הזמן הארוך ביותר, בעיקר אם תקפידו על ביצוע נכון של כל הטיפים המובאים כאן.

גיזום הגבעולים

כדי להתחיל את "חייכם המשותפים" עם זר הטוליפים על הצד הטוב ביותר, צריך לגזום כבר בהתחלה כמה סנטימטרים מהגבעול שלהם. יש לעשות זאת באופן ישר (לא בזווית) ועם סכין חדה במיוחד. לאחר מכן יש להוריד את העלים הנמוכים יותר למניעת ריקבון וזיהום של הפרחים. הפכו את הטוליפים כלפי מטה, עטפו בנייר, הפכו חזרה והניחו במים במשך כשעתיים כדי לשמור על הגבעולים ישרים וחזקים. אחר כך הסירו את הנייר. לאחר מכן, דאגו לגזום את גבעולי הטוליפים מדי יום.

הגנו על הטוליפים מפני אור שמש ישירה

אחד הגורמים שיפגעו במידה הרבה ביותר בטוליפים שלכם – זה קרני שמש ישירות, לכן מצאו לכם מקום נעים וחמים בחדר שמואר היטב, אך ללא שמש ישירה, משום שהפרחים מתייבשים וגוועים מהר יותר כשהם נשרפים בשמש.

בחרו באגרטל המתאים

לכל פרח יש את הצרכים שלו מבחינת צורתו, גובהו ורוחבו של האגרטל. בגלל הגבעולים הארוכים של הטוליפים, הם זקוקים לאגרטלים צרים וגבוהים יחסית. לאחר שהגבעולים מתקצרים, ניתן להעבירם לאגרטל נמוך ורחב יותר. לפני שאתם ממלאים את האגרטל במים (שצריכים להיות רעננים ונקיים, כמובן), וודאו שהאגרטל נקי לחלוטין, לא שאריות מזרים קודמים. מומלץ לשטוף אותו טרם הנחת הזר ולנגב היטב במגבת נייר.

קררו את המים באגרטל

הטוליפים מרגישים במיטבם במים קרים או אפילו קפואים, לכן כדאי להוסיף לאגרטל כמה קוביות קרח. וכמובן שצריך להחליף את המים מדי יום.

סלקו את השאריות

במידה ועלים או עלי כותרת נפלו למים, חשוב מאוד להוציא אותם מיד, כדי למנוע זיהומים וריקבון של שאר הפרחים. זה גם ישמור על מראה הזר והאגרטל רענן, יפה, נקי ומרשים.

בחרו חברה טובה לטוליפים

גורם נוסף שיאריך את חיי הטוליפים עוד יותר – זה בחירת "שכנים" נכונים. הפרחים שלא משתלבים היטב עם טוליפים הם נרקיסים, וורדים, ליליות, ציפורן וסחלבים. אך אם מוסיפים לאגרטל טוליפים ענף של צמח ממשפחת הברושיים (הערער, למשל), זה ידגיש את צבעיהם של הטוליפים ויעזור להם לשמור על חזות נעימה לאורך זמן רב יותר, דוגמא טובה לזה היא סידור Red&White של סלון פרחים. במידה וקיבלתם זר עם מספר פרחים שונים, אין כל פסול בלהפריד אותם לאגרטלים שונים, זאת על מנת להאריך את תוחלת החיים של כולם.

טיפ לסוף – כך תוכלו להחזיר את הטוליפים לחיים

אם שמתם לב שהטוליפים קמלו מעט, זה עדיין לא הקץ! ניתן להאריך את חייהם אם תגזמו שוב את הגבעולים, תעטפו בנייר רטוב ותניחו את הפרחים במים חמים למשך 3-4 שעות.

באמצעות טיפוח מוקפד שלוקח לא יותר מכמה דקות ביום תוכלו ליהנות ממראה מרהיב של טוליפים שיפרחו באגרטל שלכם במשך ימים ארוכים ויאריכו את תחושת החגיגיות והאושר שחשתם ברגע שקיבלתם אותם!

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here