צילום: דוברות המועצה

סגן ראש המועצה האזורית הגליל התחתון , אופיר שיק , מוביל יחד עם ראש המועצה , ניצן פלג , מהלך לקליטת עולים חדשים מאוקראינה ביישובי המועצה , באופן שיטתי, מדוד ומוגבל במספר המשפחות הנקלטות. שיק נפגש בעניין עם ישי שמרלינג, יו"ר החטיבה להתיישבות שברך על המהלך וסיכם כי ישתפו פעולה גם במסגרת מהלך רחב מול כלל המועצות האזוריות .

" נוכח המלחמה באוקראינה וגל העלייה היהודית הצפוי, אנו מבקשים לבחון "מתן כתף" והירתמות משמעותית בנושא הקליטה. כתב שיק למנהלי הקהילות בכל יישובי המועצה , בפנייה הוסיף שיק, הרעיון המתגבש הוא: מספר ישובים שיסכימו לקלוט ביישוביהם בין 5 ל-10 משפחות לתקופה של מספר שנים עד פתרון הקבע עבורם.
אנו נפעל יחד עם החטיבה להתיישבות וגופים נוספים להכשרת דיור זמני ומבנים יבילים אשר לאחר תקופה זו יוכלו גם להישאר בישוב לצורך "מחסנית" קליטה קהילתית כפי שכבר קיים בכמה יישובים.

בשל ההתפתחויות המצערות באירופה. אנו במועצה בהובלת ניצן רואים חשיבות עליונה להירתם למאמץ הלאומי. "
לפני מספר שבועות נפגש פלג עם ישי שמרלינג, יו"ר החטיבה להתיישבות , וכהמשך לפגישה זו שיק אירח אותו במועצה במפגש שסקר את כלל שיתופי הפעולה בין המועצה והחטיבה וכמובן אף שיתף אותו בתוכניות הקליטה העתידית וזכה לברכת הדרך ולתיאום המשך המאמצים להנעת ההליך לקליטת העולים ביישובי המועצה." אני מברך על החלטת חמישה מיישובי המועצה לבחון אפשרות קליטת העולים מאוקראינה , על פי מתווה שנבנה ונתאים לאפיון הכפרי שלנו. במשך שלוש השנים האחרונות הידקנו את שיתופי הפעולה עם החטיבה להתיישבות, זכינו לשותפות בפרויקטים פיזיים כמו בניית אולם הספורט , הקמת מחנה קדמי לתושבי היישוב החדש שיבולת ותוכניות חברה וקליטה. ברם , גולת הכותרת של השותפות הינה בסיוע מימון מנהלי הקהילות , המיזם החשוב והמשמעותי אותו אנו מובילים בקהילות ביישובי המועצה", אומר שיק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here