בית קק

מליאת  מועצת העיר עכו אישרה בישיבתה בסוף השבוע שעבר את הקמת מיזם בית קק"ל למצוינות בהיקף של מיליוני שקלים. מדובר בפרויקט דגל חברתי-חינוכי של קרן קימת לישראל, שקם במטרה לצמצם פערים בין המרכז לפריפריה ולטובת מתן הזדמנות שווה לכל תלמיד ותלמידה בישראל להגיע לעתיד טוב יותר. הבית שיוקם הינו מרחב רב-תחומי ובעל סביבת לימוד טכנולוגית שיפעל במסגרת החינוך הבלתי פורמאלי.

הפעילות כוללת מרכז למידה במקצועות המדעיים והטכנולוגיים עם מיטב המורים ובקבוצות קטנות, מרכז טכנולוגי יזמי שפועל בשיתוף פעולה עם עמותת בוגרי 8200 שבו לומדים מבואות לסייבר, רובוטיקה, שפות תכנות, פיתוח משחקים ופוטושופ.

ראש העיר עכו שמעון לנקרי בירך על המיזם ואמר: "מדובר בפרויקט חשוב ומשמעותי שיעניק לילדי העיר כלים וכישורי חיים המתאמים לעידן הדיגיטלי. אני מודה לקק"ל על שאישרו לנו את הקול קורא ויקימו את המיזם בעכו".

בקק"ל מדגישים, כי בתי קק"ל למצוינות מעודדים את בני הנוער להזדהות עם ערכי הציונות, לשרת שירות משמעותי בצה"ל או במסגרת השירות הלאומי ולהיחשף ללימודים אקדמיים. בנוסף, מתקיימות בהם הרצאות ופעילויות העשרה וכן ניתנת אפשרות לקיום פעילויות של תנועות הנוער וארגוני הצעירים בעיר בסטנדרטים שטרם נראו מסוגם בישראל.

יש לציין כי להקמת בתי קק"ל למצוינות נרתמות כל יחידות קק"ל, וכל אחת מהן תורמת את חלקה בצורה המקצועית ביותר למען הצלחת הפרויקט, בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות.

ראשת מנהל החינוך בעירייה, אורית אסייג: "בית קק"ל למצוינות שיוקם בעכו יהווה מוקד נוסף ומשמעותי בפיתוח מצוינות בראייה רשותית וייתן לבוגריו כלים ותעודת בגרות איכותית, גיוס ושירות משמעותי לצה"ל, וכן אופק לעולם האקדמיה והתעסוקה".

בית קק"ל למצוינות יוקם בסמוך למרכז המורשת על שם הרב כדורי בעכו ועם סיום שלבי התכנון ייצא הפרויקט לדרך.

בית קק"ל למצוינות בעכו

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here