צילום ישראל פרץ

לאחר שנים של ציפייה, תושבי נוף הגליל לא יצטרכו יותר לנסוע מחוץ לעיר, על מנת לקבל שירות רפואי דחוף שניתן להם עד כה רק בחדרי המיון של בתי החולים.

היום נחנך בעיר מוקד לרפואה דחופה שהוקם בחודשים האחרונים במבנה ציבורי מרווח ברחוב יזרעאל 15. המוקד יפעל על ידי בית החולים האיטלקי ויהיה פתוח בכל ימות השבוע מהשעה שבע בערב ועד שבע בבוקר כולל חדרי מרפאות, רטנגן, מעבדות, מכון אולטרסאונד ובעתיד גם מתוכנן מכון דיאליזה וסי.טי.

צילום ישראל פרץ

משרד הבריאות נרתם להקמת הפרויקט לאחר שראש העיר רונן פלוט שכנע כי למרות הקרבה הגיאוגרפית של עירו לבתי החולים בסביבה, שירותי הרפואה הדחופה חיוניים בתור העיר ומהווים צורך בסיסי לא רק עבור התושבים אלא גם עבור בתי החולים עצמם הסובלים מעומס תמידי.
"השירות יחסוך מתושבי העיר את הטרטור והסיכון הבריאותי המיותר הכרוכים בהגעה לבתי החולים וגם יקל על העומס בהם." אמר ראש העיר, רונן פלוט, והודה למשרד הבריאות, מפעל הפיס ומשרד השיכון שסייעו במימון הפרויקט .

צילום: ישראל פרץ

שר הבריאות ניצן הורוביץ ציין "מתרגש לחנוך היום את המיון הקדמי החדש בנוף הגליל, אשר ינגיש את השירות והמענה הרפואי למעל 150 אלף תושבים בנוף הגליל ובאזור גם בשעות בהן קופות החולים סגורות, ויאפשר את הורדת העומסים בבתי החולים הנצרתיים ובמרכז הרפואי העמק. מדובר בצעד חשוב להגשמת חזון צמצום הפערים בבריאות ולחיזוק הרפואה בפריפריה".

מנהלת מחלקת מבנים במפעל הפיס – עירית בן מנחם,"מפעל הפיס גאה לקחת חלק במיזם החשוב הזה ולסייע למאמץ שמובילה עיריית נוף הגליל והעומד בראשה רונן פלוט. אין לנו ספק שהקמת המוקד והפעלתו במתכונת מורחבת ייתרמו תרומה משמעותית לאיכות חייהם של תושבי הרשות והאזור כולו" .

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here