הישג מצוין לעיריית מגדל העמק שסיימה את 2017 באיזון תקציבי

עיריית מגדל העמק הצליחה לסיים את שנת 2017 באיזון תקציבי זו הפעם השמינית ב-12 השנים האחרונות הודות לניהול כספי נכון ואחראי של הנהלת העיר והישג שיא של 94% בגביית ארנונה שעיקרו מהתעשייה המשגשגת בעיר. 

הישג נפלא לעיריית מגדל העמק שמצליחה לסיים את שנת 2017 באיזון תקציבי, כך נודע בישיבת המועצה האחרונה שהתקיימה לפני כשבוע. יש לציין כי הנתון הנפלא מחזק את המגמה לפיה זאת השנה השמינית ב-12 השנים האחרונות שהעירייה מצליחה לסיים את השנה באיזון תקציבי כאשר בין השנים 2011-2012 הצליחה העירייה לזכות שלוש שנים ברציפות בפרס "ניהול כספי תקין" ושנה אחת בפרס "רשות איתנה" שמעניק משרד הפנים מדי שנה לרשויות מצטיינות.

מהנתונים שהוצגו בישיבת המועצה עולה כי הרשות הצליחה לשמור על תקציב 2017 מאוזן עם סטייה מינימלית של 0.3 אחוז מהתקציב השנתי שעומד על כ-200 מיליון שקלים. מדובר למעשה בהישג אדיר לרשות שעומדת בכל הקריטריונים לקבלת פרס ניהול תקין שמשרד הפנים מעניק כל שנה לרשויות שסיימו את השנה באיזון תקציבי.

ברשות מציינים כי הסיבות המרכזיות להישג הם שיא היסטורי שקבעה הרשות בשיעור גביית הכספי ארנונה שעומד על 94% אחוזי גבייה, רובם מהתעשייה וגיוס תקציבים נוספים. ברשות ציינו בסיפוק את גיוס התקציבים החיצוניים המתקבלים כמענקים ממשרדי ממשלה ומיועדים לפיתוח העיר בפרויקטים רבים ומגוונים ומקלים על תקציב העירייה. כמו כן מעריכים בעירייה כי המפעלים החדשים שנפתחו לאחרונה ומפעלים נוספים שעתידים להיפתח בהמשך צפויים להגדיל את ההכנסות באופן משמעותי ולצמצמם עוד את הגרעון המצטבר של הרשות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here