קרדיט צילום: עיריית עפולה.

תלמידי בית הספר "גוונים" בעפולה זכו בתעודת הוקרה על יוזמות ופיתוחים שהציגו במסגרת יריד חקר מקוון במדע וטכנולוגיה שבו השתתפו 33 בתי ספר במחוז צפון.

מעיל שמשנה טמפרטורה, גגון נפתח לרכב שמונע הירטבות ומיקרוגל עם לחצני טמפרטורה במקום לחצני זמן הם רק חלק קטן ממגוון הפיתוחים והיוזמות שהציגו תלמידי בית הספר "גוונים" בעפולה במסגרת יריד חקר מקוון למדעים וטכנולוגיה במחוז צפון בו השתתפו לא פחות מ-33 בתי ספר.

"הכרישים" של גוונים
קרדיט צילום: עיריית עפולה.

במסגרת העבודות הציגו התלמידים מעיל שמשנה טמפרטורת גוף באמצעות לחץ אוויר המוזרם לתוכו. אב טיפוס זה מהווה פתרון לבעיה במציאת מעיל מתאים לכל סוגי מזג האוויר למשל כאשר קר ניתן לנפח את המעיל וכאשר חם את יכול להוריד את האוויר ולווסת את כמות החום. יוזמה נוספת הציגה פתרון לבעיות הירטבות בזמן כניסה ויציאה מהרכב באמצעות אמצעי הגנה שונים מפני הגשם. בתהליך ביצוע המשימה פגשו תלמידי בית הספר נהגים בטווחי גילאים שונים על מנת ללמוד כיצד הם מתמודדים עם הבעיה ועבדו על פיתוח גגון כאמצעי למניעת הירטבות, הכתמת הבגד עקב גשם מאובק וכן עבור הורים עם תינוקות שחוגרים את ילדם לכיסא בשמן שיורד גשם בחוץ.

ההמצאה השלישית היא מיקרוגל לפי טמפרטורה במסגרתו הציגו התלמידים דגם של מיקרוגל המהווה פתרון לבעיה של חימום יתר לצד הגדלת מקדם הבטיחות בזמן החימום. הפתרון שמצאו התלמידים הוא לחצני טמפרטורה במקום לחצני זמן המאפשרים לקבוע טמפרטורות מזון רצויות.

עבור הפיתוחים הללו זכו תלמידי בית הספר בתעודת הוקרה על עידוד יצירתיות הישגיות וחדשנות במערכת החינוך. מנהלת בית הספר, אילנית בן ישי, אמרה: "אני גאה בהישג המרשים של התלמידים. בגוונים אנו מאמינים בשאיפה למצוינות דרך עידוד התלמידים לתחרותיות יזמות ופיתוח בעידן מוטה עתיד בחינוך".

"הכרישים" של גוונים
קרדיט צילום: עיריית עפולה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here