צילום: סופיה ישראל וגולדנקייר דושי נצרת

במרכז הותקן מכשיר סופיה נייד לביצוע בדיקות קורונה מיידיות בדיוק כמו באיים הירוקים באילת

המרכז הרפואי שיקומי גריאטרי גולדנקייר-דושי בנצרת מצטרף השבוע לעידן בדיקות הקורונה המהירות. במרכז הותקן מכשיר סופיה נייד לביצוע בדיקות מיידיות הפועל באישור ה – FDA ומשרד הבריאות בדיוק כמו באיים הירוקים באילת ובים המלח. הטכנולוגיה של סופיה מאפשרת לצוותי המרכז הרפואי לקבל תשובה מיידית תוך 15 דקות לכ – 40 נבדקים בשעה, ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות. התקנת המכשיר הנייד במרכז הרפואי גולדנקייר-דושי בנצרת, התבצעה על ידי מהנדסי סופיה ישראל, כחלק מפרויקט מגן אבות ואימהות של משרד הבריאות, במטרה לנהל שיגרת קורונה זהירה לצד מבצע החיסונים ולמניעת התפרצות הנגיף.

צילום — סופיה ישראל וגולדנקייר דושי נצרת

ד"ר רן מיכלק, המנהל הרפואי של גולדנקייר-דושי נצרת הסביר כי: "לצד ההתחסנות האופטימית, אנחנו עדיין מתמודדים עם קשיים ואתגרים בטיפול במחלקות הקורונה, כך שהטכנולוגיה המתקדמת של סופיה תסייע לנו לנהל את שיגרת הקורונה של המטופלים והצוות ביתר יעילות".

צילום: סופיה ישראל וגולדנקייר דושי נצרת

שאדיה ח'מיס, המנהלת האדמיניסטרטיבית גולדנקייר-דושי נצרת הוסיפה כי: "החזון שלנו להציב את כבוד המטופל במרכז מוביל אותנו במאבק המתמשך נגד נגיף הקורונה. הודות למכשיר הנייד של סופיה נוכל להגיע ביתר מהירות למטרה לספק למטופלים שלנו חיי שגרה פעילים, יצירתיים ומלאי תוכן".

צילום: סופיה ישראל וגולדנקייר דושי נצרת

המרכז הרפואי שיקומי גריאטרי גולדנקייר – דושי שנפתח לאחרונה הינו מהמתקדמים מסוגו בארץ וכולל כ-300 מיטות אישפוז הפרוסות במגוון מחלקות אשפוז כמו שיקום, הנשמה ממושכת, סיעודי מורכב תומך ומחלקות כרוניות המאפשרות רצף טיפולי. המרכז פועל בניהולו הרפואי של ד"ר רן מיכלק, מומחה לגריאטריה ורפואה פנימית ובניהולה האדמיניסטרטיבי של שאדיה ח'מיס וכולל צוות מיומן ומקצועי של כ – 300 עובדים מכל תחומי הרפואה והבריאות לרבות פעילות תעסוקתית (ריפוי בעיסוק) התומכת בתהליכי השיקום והעצמת המטופלים. המרכז בנצרת, מהווה חלק מרשת המרכזים הרפואיים של גולדן קייר החברה בעמותה לגריאטריה בישראל וכוללת גם את סניף גולדן קייר המושבה בנס ציונה וסניף התיכון בתל אביב-יפו.

צילום: סופיה ישראל וגולדנקייר דושי נצרת

סופיה היא בדיקת הקורונה המהירה הראשונה בעולם שאושרה על ידי ה – FDA והמעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות. היא בעלת תו התקן האירופאי CE ומהווה פריצת דרך טכנולוגית אשר פותחה על ידי ענקית האיבחון קווידל (Quidel). עד היום כבר בוצעו בישראל בעזרת הטכנולוגיה המהירה של סופיה כ – 150,000 אלף בדיקות מיידיות בחדרי מיון, בבתי אבות, בפיקוד העורף, במשטרה, בשירות בתי הסוהר ובקופות החולים ועוד כ – 56,000 אלף בדיקות מיידיות באיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח. עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת PCR רגילה, ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות. ברחבי העולם נערכות בכל חודש כ – 13 מיליון בדיקות סופיה והשימוש בה יצמח ליותר מ – 70 מיליון בדיקות לחודש עד סוף שנת 2021. קווידל מיוצגת בישראל כ – 20 שנה על ידי קבוצת רימיפארם אשר לאחרונה הטמיעה את מערכת סופיה בחברות היי טק גדולות וכן גם במפעלים חיוניים בשיתוף התאחדות התעשיינים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here