קרדיט צילום: יח"צ יוזמות עתיד

15 יזמים סיימו השבוע קורס 'יזמות עסקית' בצפת במסגרת מיזם משותף לחיזוק עסקים קטנים בפריפריה של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ועמותת 'יוזמות עתיד'

בקורס השתתפו תושבים מצפת, מביריה, מטובא- זנגריה, מטבריה, מכורזים,

מחד-נס, מראש פינה ומקיבוץ אמירים

מתחילת השנה המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ועמותת 'יוזמות עתיד'

חיזקו למעלה מ -600 עסקים קטנים ובינוניים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ועמותת "יוזמות עתיד" מחזקים מאות עסקים קטנים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית במטרה לסייע לתושבים להקים עסק עצמאי או לחזק עסק קיים. לעומדים בתנאי הסף מוענק קורס יזמות עסקית בו הם זוכים לכלים מקצועיים ומעשיים בניהול עסק עצמאי, ניהול פיננסי ושיווק דיגיטלי. לאחר הקורס ממשיך ללוות את היזמים "מנטור" (מלווה עסקי) שמסייע להם בהקמה וחיזוק עסקיהם, במיתוג ראשוני ובניהול שגרת העסק. בנוסף, ניתנת ליזמים אפשרות להנות מהלוואה בתנאים מועדפים ללא ערבים בסכום של עד 40 אלף ש"ח. לאחרונה הסתיים קורס יזמות עסקית בצפת, שהינה אחת מתוך שלושים רשויות המשתתפות במיזם. מלבד הקניית כלים מעשיים הקורס יצר חיבורים בין אוכלוסיות שונות תוך למידה ועשייה עסקית.

יזמים רבים מעידים שהקורס העניק להם ביטחון, ידע לפיתוח העסק וכלים מקצועיים, שבאמצעותם התחילו לפרוט את היעדים למעשים. בין מסיימי הקורס: מורי פרץ שרייבר (26 מצפת, נשואה ואם לתינוק) במקצועה מדריכת יוגה ומטפלת ברכיבה על סוסים. במסגרת העסק שלה היא מעבירה סדנאות טיפוליות וחווייתיות באמצעות שימוש בעולם הדימוי של הצבעים ודמיון מודרך. "במהלך עבודתי בחוות סוסים כמטפלת, למדתי את הפסיכולוגיה של הצבע, שעזרה לי לתקשר עם הילדים. החלטתי להשתלם בקורסים וללמוד את הנושא לעומק. הסדנא שבניתי מבוססת על "10 הספירות" של הקבלה – השפעתם של הצבעים ביום יום על הרגשות והמשמעות שלהם להבנת תופעות מוכרות", עוד הוסיפה מורי, "הקורס היה מאוד פרקטי ומעשי – 'ביזנס אוריינטד', ומאד סייע לי בפיתוח הכלים השיווקיים והעסקיים".

שלומי משולם (45 מחד-נס, נשוי ואב לשלושה) בעל עסק לרפואה אלטרנטיבית ומומחה בטיפול בכאב (מאסטר הילר): "הקורס היה מאוד מעמיק בנושא תמחור השירותים וגם קיבלתי כלים חשובים ומעשיים, כגון: גיבוש תכנית שיווקית והצגת מצג עסקי אפקטיבי". חנה לאורוסון (56 מכורזים, גרושה ואם לשלושה) לפני 35 שנה עלתה לישראל מדנמרק בעקבות נישואים לבן זוג ישראלי. לפני שש וחצי שנים הופיעה כזמרת ולפני שנה וחצי יצאה במופע על סיפור חייה כאישה שחוותה אלימות. המופע משלב שירה ופסנתר ובסופו מתקיים שיח פתוח עם הקהל. "המופע הוא לא רק העסק שלי. מבחינתי מדובר גם בשליחות – אחרי התהליך הרגשי שעברתי, חשוב לי לסייע לנשים נוספות לצאת ממעגל האלימות". עוד הוסיפה לאורוסון: "למעט הכלים המקצועיים המאוד רחבים שקיבלתי,  התהליך בקורס היה גם חלק מתהליך החלמה והתחלה חדשה. עכשיו אני גם  מרגישה יותר ממוקדת ומוכנה מקצועית לקדם את המופע שלי".

קרדיט צילום: יח"צ יוזמות עתיד

אריאל משעל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: "חיזוק עסקים קטנים ובינוניים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית הוא יעד. מתחילת המיזם חיזקנו למעלה מ- 600 עסקים קטנים, והמיזם צפוי לתמוך בלמעלה מ-800 עסקים חדשים, בתקציב של כ 4 מיליון ₪ בשנה. אנו מאמינים כי חיזוק העסקים הקטנים והבינוניים לצד עידוד יזמות, יאפשר למאות תושבי הפריפריה לשפר את מצבם הכלכלי ויתרום לכלכלה המקומית והלאומית".

יעל עובדיה, מנכ"לית "יוזמות עתיד": "הקמתם של העסקים תוך ליווי והדרכה נכונה, מהווים הזדמנות תעסוקתית. עידוד היזמות בישראל יסייע לעוד אלפי אנשים להגיע לעצמאות כלכלית ולצמצום הפערים בחברה הישראלית".

יש לכם עסק קטן שתרצו להצעיד קדימה? יש לך כישרון שאפשר להפוך לעסק מניב הכנסה? מעוניינים להצטרף לקורס הקרוב? הירשמו עכשיו באתר המיזם המשותף של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ועמותת יוזמות עתיד: https://pituachyozmot.org.il/

לפרטים נוספים: רוני ניב, מנהלת אגף תקשורת דוברות והסברה המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: 050-2221862

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here