העוגה הראשונה של חיי
צילום: אלבום פרטי

חגית בן עזרא, אומנית האפייה ,מצליחה להפיק עם נשות הדיור הציבורי של חברת 'עמידר החדשה', לא רק עוגיות מרהיבות עין ומעוררות את בלוטות החיך, כי אם גם תובנות לחיים, זיכרונות, געגועים ותקוות. סדנת הלב שכולה סוכריות ומחשבות.

העוגה הראשונה של חיי
צילום: אלבום פרטי

הגיאומטריה והמתמטיקה של הכנת עוגות למיניהן וסוגיהן היא מרתקת, מעניינת,  אך מרגשים יותר הם הסיפורים מאחורי ההצלחות הקולינריות המיוחדות.

במועדון 'הצריף' בנוף הגליל של חברת 'עמידר החדשה', פועלת בימים אלה סדנת אפיה מיוחדת במינה, המועברת בחן רב ובמקצועיות על ידי חגית בן עזרא, מהגרעין התורני-ציוני בעיר.

העוגה הראשונה של חיי
צילום: אלבום פרטי

מרים גרינהויז, מנהלת 'הצריף' משתפת בהתרגשות: "התהליכים המתרחשים בסדנת האפייה יותר ממרגשים, מדהימים, אחת הנשים באמצע שנות השלושים לחייה, למדה היום לראשונה להפריד בין ביצים, להכפיל כמויות ולאחר שלמדה והחכימה, הכינה עוגת שוקולד שבמרכזה לב ענק עשוי סוכריות, למשפחתה, אשר לראשונה ייהנו מעוגה שאימא אפתה במו ידיה. האפייה היא הכלי בלבד, התוצאה היא הכיף, אבל הדרך, התהליך הוא מרתק, המון דברים מרגשים, מעניינים יוצאים כשלשות את הבצק או מפרידות חלמונים". אומרת גרינהויז.

במפגש המיוחד אשר מתקיים אחת לשבוע במועדון 'הצריף' בשל חופשת הקיץ, מגיעות גם אמהות עם ילדיהן, אחת הילדות ריגשה כשאפתה עם אמה בצק לעוגיות, ממנו כתבו 'אבא' ולצידו לב, לרגל שחרורו מבית החולים.

העוגה הראשונה של חיי
צילום: אלבום פרטי

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here