זכייה בחלל
קרדיט: בית ספר "אורט רוגוזין"

בית ספר "אורט רוגוזין" ממשיך לקטוף פרסים. כיתה ח'1 זכתה במקום השלישי הארצי בתחרות ספייסלאב בתחום החלל מבית "קרן רמון" המרחיבה את פעילותה במגדל העמק

תלמידי ח'1 זכו בשבוע שעבר בתחרות ספייסלאב לאחר שנתיים גדושות של עשייה ולמידה בתחום החלל. "ספייסלאב" היא תכנית מבית העמותה של "קרן רמון" שנוסדה בשנת 2010 על ידי רונה רמון ז"ל  ואישים מובילים בחברה הישראלית. העמותה מנציחה את מורשתו של בעלה של רונה, אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון, שנספה באסון מעבורת החלל קולומביה ב-2003, ושל בנם אסף רמון, טייס בחיל האוויר שנספה בתאונת אימונים בספטמבר 2009, זאת באמצעות תוכניות חינוכיות מתקדמות בנושאי מנהיגות, תעופה וחלל. את התכנית בבית הספר מובילים המחנכת לריסה מיארה ומנחה Space valley  ד"ר גיא חץ.
לאורך כל השנתיים קבלו התלמידים אתגרים ומשימות מדעיות, חקר ועבודת בשיטת הפרויקטים PBL
התלמידים נחשפו לחקר בתחום החקר ע"י השתתפותם של פרופסורים ודוקטורים אשר מלווים את התכנית. בתחרות, אשר נערכה בזום, השתתפו כ-1,500 תלמידים מכל הארץ מ-52 כיתות ומתוכם גם כיתה ח'1 ממגדל העמק. במשך 4 שעות היו צריכים התלמידים לפתור כמה שיותר אתגרים מתחום החלל והכל באון ליין. הכיתה שצברה את הכי הרבה נקודות זכתה. בסיום התחרות האסטרונאוטית ג׳סיקה מאייר הכריזה על המנצחים לעיני 60,000 צופים שהיו עדים לזכייה.
הקשר בין הרשות ל"קרן רמון" נמשך כבר שנים והוא החל בתכנית הטייסת שפותחה  בבית ספר "גיורא יוספטל" במגדל העמק, אומצה על ידי "קרן רמון" ומופצת בעשרות ישובים ומאות בתי ספר ברחבי הארץ. בנוסף, מועצת העיר אישרה את המלצת ראש העיר אלי ברדה לקרוא לבית הספר החדש "ביה"ס רמון" ע"ש רונה, אילן ואסף רמון ז"ל במקום "גיורא יוספטל" שיבנה מחדש בשכונת מצפה העמק.
"התחרות הייתה מרשימה ביותר, התרגשתי לראות את התלמידים, בעשייה ובלמידה לאורך כל התחרות", דברי ד"ר חץ. "אני גאים בתלמידי כיתה ח'1 על הישג מרשים ביותר בתחרות הארצית של "קרן רמון" שמהווה תוצר ישיר של פדגוגיה חדשנית ופורצת דרך בתחום החלל המתקיימת בחטיבת הביניים כבר שלוש שנים", כך סיכמה מנהלת חטיבת הביניים שרית טאלר.

זכייה בחלל
קרדיט: בית ספר "אורט רוגוזין"

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here