חדש במגדל העמק:

במגדל העמק "ייבאו" חג חדש הנהוג במדינות שונות במסגרתו קיימו יום של כיף לתושבי השכונה להיכרות בין שכנים וחיזוק הקהילתיות.

פותחים שולחן עם השכנים: מה צריך יותר ממוזיקה טובה ואוכל טעים כדי לפתוח לבבות ולקרב בין השכנים? כנראה שלא יותר מזה. יוזמה חדשה של עיריית מגדל העמק באמצעות מדור קהילה באגף לשירותים חברתיים הפגישה לאחרונה בין כל הדיירים בבניין משותף אחד ברחוב תשי"ג כדי לחגוג את "חג השכנים" בפעם הראשונה.

המסורת החדשה שמצטרפת למסורת עולמית המצוינת בכ-40 מדינות ומאות ערים ברחבי העולם וצוינה השנה לראשונה במגדל העמק יחד עם עוד מספר מוקדים ברחבי הארץ. הרעיון: יורדים למטה, פותחים שולחן, מביאים כיבוד, מוזיקה, הפעלות לילדים ובעיקר – הרבה שמחה ומפגש קהילתי אמיתי כדי לחזק את הקשרים והקהילתיות בשכונת המגורים. התכנית הובאה לארץ על ידי תכנית מרק"ם העוסקת בבניית קהילה, מטעם השירות לעבודה קהילתית במשרד הרווחה, ארגון בינ"ה וג'וינט ישראל.

כ-45 דיירים ו-15 ילדים, כולם דיירי בניין אחד ברחוב תשי"ג במגדל העמק, נהנו ממפגש של שירים וריקודים בשפות שונות, כיבוד עשיר, פעילות יצירה לילדים ומשחקי הכרות בין השכנים. לחגיגה הצטרפו ראש העיר אלי ברדה, סגנו ומחזיק תיק הרווחה אלי בקסיס וחבר מועצת העיר דורון אלחרר. אהובה גובני-חגי, מנהלת מדור קהילה, סיפרה על המפגש: "ביום יום כולנו עסוקים במרוץ החיים והקשרים בין איש לרעהו מתרופפים. 'חג השכנים' הוא יוזמה נהדרת לקרב בין דיירים בבניין, וכפי שאמר ראש העיר 'טוב שכן קרוב מאח רחוק'. אני מקווה שחג זה יוטמע בארץ ודיירי בניינים יקחו יוזמה ויחגגו חג זה. אני מודה לועד הבית ודיירי הבניין ולעובדות השכונתיות במדור קהילה שרה מוסק ואתי רייבי על שיתוף הפעולה בהפקת המפגש".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here