בתמונה - חברות 'גמאני רצה' עכו צילום: 'גמאני רצה' עכו

'גמאני רצה' עכו הוא מיזם קהילתי חברתי של קבוצת ריצה המורכבת מנשים חולות ומחלימות הפועל בחסות החברה למרכזים קהילתיים בעכו מבית החברה למתנ"סים 

ביום שלישי הקרוב תושבי עכו מוזמנים לתרום ק"מ לקמפיין #מקיפיםאתכדורהארץבריצה למען העלאת המודעות לבדיקות לסרטן השד  

חודש אוקטובר בעיצומו ובכל העולם מציינים את חודש המודעות לסרטן השד. בשנים האחרונות ידוע כי גילוי מוקדם מציל חיים, מה שפחות מוכר הוא שדווקא ריצה מסייעת להחלמה, מפחיתה תופעות לוואי מטיפולי כימותרפיה ומקטינה את הסיכון לחזרת המחלה. לשם כך, קם השנה המיזם הארצי ‘גמאני רצה’ שסחף אחריו אלפי נשים בישראל המתמודדות עם סרטן השד ורצות בקבוצות בעשרות ישובים בעיר מגוריהן מרמת הגולן ועד הנגב.

קבוצת 'גמאני רצה' עכו היא אחת הקבוצות הראשונות במיזם. היא הוקמה בקיץ האחרון  בחסות מחלקת הספורט של עיריית עכו במסגרת החברה למרכזים קהילתיים בעכו מבית החברה למתנ"סים.

 את הקבוצה מובילים בהתנדבות מאמני הריצה שגית שי ושי זריהן  שפנו אל מייסד המיזם הארצי עמרי פדהצור והציעו לו להקים את קבוצה בעיר. היום ניתן לראות את נשות הקבוצה רצות בכל העיר פעם בשבוע בוורוד ולא מוותרות על אף אימון. שגית ושי הם שניים מתוך שישים מאמני ריצה וכושר מהמובילים בישראל המתנדבים במיזם בנוסף על האימונים אותם הם מעבירים במסגרות אחרות.

חן, אמא לארבעה בת 36 מעכו שחלתה בסרטן השד מספרת: "מאז שהצטרפתי לקבוצה השתנו חיי. שגית ושי הם מאמנים תותחים שנותנים המון כוח לבנות בקבוצה ואני ביניהם. גיליתי שיש לי כוח ואני  מסוגלת היום כבר לרוץ 3 קילומטר ברציפות מה שלא חלמתי ולא חשבתי שיקרה אחרי שהגוף בגד בי .   אני חוזרת להאמין בו כי אני מסוגלת לרוץ ומי יודע אולי 10 קילומטר. אתם נותנים לי כוחות שלא חשבתי שיש לי".

"חודש אוקטובר הוא הזדמנות להזמין נשים נוספות שמתמודדות עם המחלה להצטרף אלינו ולשפר את סיכויי ההחלמה", אומרת שגית שי, מאמנת גמאני רצה עכו. "זו זכות ענקית עבורי להוביל את הקבוצה המקומית של 'גמאני רצה 'כדי שאף אישה לא תתמודד לבד עם המחלה. הקבוצה שלנו היא קבוצת ריצה מקצועית אבל גם קהילה תומכת לגוף ולנפש. " לדבריה, "כל אשה המתאמנת בקבוצת 'גמאני רצה' בעכו היא גם אשת קריירה, אם, חברה- וזו שליחות לסייע להן לתת להן כוח לחזור למעגל הבריאות במהרה.  בעבורנו זו שליחות בעבורן זו דרך".

שגית שי, מאמנת 'גמני רצה' עכו
צילום: 'גמאני רצה' עכו

כדי להגביר את המודעות למחלה,  נפתח בתחילת החודש קמפיין גיוס המונים של קילומטרים שמטרתו לאסוף מכל רצי ישראל 40,075 ק"מ ולהקיף את כדור הארץ בריצה. 'גמאני רצה' תכננו לקיים אימון חגיגי בהשתתפות ידוענים וספורטאים מקומיים. אך, הסגר והקורונה שינו את התוכניות .

במקום, קראו חברות הקבוצה לתושבי עכו לצאת לרוץ השבוע ביום שלישי במגבלות הסגר —להצטלם עם אביזרים ורודים ולשלוח את התמונה בצירוף מספר הק"מ שעשו כדי להגביר את המודעות לגילוי מוקדם ולמען בריאותן של נשים החולות בסרטן השד. "אנחנו נהיה ביום שלישי הקרוב (20.10) בטיילת הצפונית של עכו משעה 18:00 עד השעה 19:30, מוזמנים לבוא להגיד שלום", מזמינה שגית את התושבים. 

אימוני 'גמאני רצה' בעכו מתקיימים בימי שלישי שעות 18:30-19:30 

במגרש הריצה של ביה"ס דרסקי עכו 

אם את חולה או מחלימה מסרטן השד בעכו ועוד לא נרשמת, את מוזמנת 

לרישום ללא עלות שרית 0504445654

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here