מימין לשמאל- דוד זיגדון, חכ רם בן-ברק, אורי דורמן, חכ נירה שפק וכרמלה גרבינר-בסיור במכון המחקר מיגל צילום - יעל שביט תקשורות

ח"כ רם בן ברק יו"ר ועדת החוץ והביטחון ולשעבר משנה לראש המוסד ואל"מ (במיל') ח"כ נירה שפק, הגיעו עם צוות עוזריהם לביקור במכון המחקר מיגל.

את השר ליוו יו"ר מכון המחקר מיגל אורי דורמן, מנכ"ל מיגל דוד זיגדון וסמנכ"ל פיתוח עסקי במיגל אורי בן הרצל, שסקרו במהלך הישיבה המקצועית, את מגוון המחקרים המתקיימים במיגל וכן על ההצלחות ושיתופי הפעולה המחקריים הבינלאומיים הרבים. 

 

הנהלת מכון המחקר מיגל הציגה בפני הח"כים, את שיתופי הפעולה הדינמיים של מיגל, החל בייעוץ של מו"פ צפון לחקלאים, מיזמים עם חברות סטארט אפ מהארץ והעולם, שת"פ עם חברות תעשיות מזון ופארמה, הקמת חברות חדשות וכן פעילות מיגל ליצירת אפקט אזורי רחב, בהבאת חברות הזנק לגליל, כאשר החשיבה הינה רחבה ואזורית ולא רק נקודתית וזאת כחלק מפעילות לקידום האזור מבחינה כלכלית. דגש מיוחד הושם על האקוסיסטם האזורי ופיתוח כל נושא הפודטק והאגרוטק בגליל, שנבחר ל"בירת הפודטק של ישראל" על ידי ממשלת ישראל, בשיתוף גופים נוספים כמו מכללת תל חי, חממת המזון 'פרשסטרט', 'מרגלית סטארטאפ סיטי' ועוד. בנוסף הודגשה חשיבות הבאת חוקרים ומדענים לאזור, התורמת להגירה חיובית לצפון, כאשר החוקרים במיגל, מרצים במכללה האקדמית תל חי ותורמים רבות לחינוך גם בבתי הספר התיכוניים. כמו כן, הציג מיגל את התרומה שלו בהכשרת בוגרי מכללת תל חי לעבודה בתעשייה, שרובם נשארים להתגורר באזור.

בהמשך קיימו סיור במעבדות מיגל ונפגשו עם חוקרים, כולל צוות החוקרים המפתחים חיסון לקורונה, אשר פרסמו לאחרונה על התקדמות במציאת חיסון לווירוס, שיינתן באופן אוראלי (בטיפות לפה) ולא בהזרקה וכן ישמש גם כמנת "דחף", עבור מי שהתחסן בעבר, מאחר ומתגלים ווריאנטים של הווירוס וכן מחלה חוזרת אצל מחוסנים.

 

ח"כ בן ברק וח"כ נירה שפק אף ערכו בהמשך, ביקור במכללה האקדמית תל חי, בחממה בקרית שמונה ובמסעדת "כביש 90" בצומת מחניים, שנפגעה מירי 50 כדורים, פשע "דמי חסות".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here