קרדיט PIXABAY

בעלי דירה קטנה? כך תגרמו לה להיראות גדולה יותר, במינימום מאמץ:

אם אתם בעליה של דירת מגורים קטנטנה, אתם בוודאי כבר מכירים את התחושה של "לחיות בתוך קופסא" – אבל אם אין לכם את היכולת הכלכלית לעבור לדירה גדולה יותר, תוכלו פשוט להפוך את הדירה הקטנה שלכם לאחת כזאת.

המדריך שלפניכם יעניק לכם מספר טיפים לעיצובי קיר משני חיים, שיגרמו לכם להתאהב מחדש בדירה הקטנה שלכם:

שימוש במראות קיר גדולות 

זה כבר לא סוד שמראות הן אלמנט שמגדיל את חלל החדר – הן יוצרות אשליה של עומק, ומכניסות אליו אור עמוק ומאסיבי.
ההמלצה שלנו: הציבו מראות קיר גדולות ככל הניתן בחלל הדירה – המראות ירחיבו את השטח הקטן בצורה משמעותית, וייתנו לדירה תחושה של עומק ופתיחה של החלל.
את המראות תוכלו להציב בכל חדר בבית: תוכלו להתקין בחדר השינה מראת קיר או מראות על דלתות הארון (ייצר אשליה של חלל גדול יותר באמצעות ההשתקפויות), להתקין מראה גדולה על הקיר בפינת האוכל, ועוד.

תליית תמונות או שטיחי קיר בעיצובים עדינים ומינימליסטיים

פריטים לתלייה בעלי עיצוב מינימליסטי וקליל יגרמו לקירות להיראות נקיים ופחות עמוסים, ויקנו להם תחושה של קירות רחבים יותר. תוכלו לצורך העניין לתלות תמונה אחת מרכזית, או לשלב סדרה של תמונות בעלות עיצוב נקי, שישלימו אחת השנייה.

תלייה של תמונות על הקירות יתרמו לדירה הקטנה שלכם בכמה דרכים: הן יקפיצו משמעותית את המראה החזותי של הדירה, יסיטו את המיקוד מרצפת החדר לכיוון הקירות, וייצרו תחושה של מעין "חלון", שיגרום לחלל החדר להיראות מרווח יותר.

תליית מדפים / ספריות מוגבהות

אחד החסרונות הבולטים בדירות קטנטנות הוא כמובן – שטח הרצפה הקטן.
אחת הדרכים היותר טובות לריקון שטח הרצפה היא שימוש במדפי קיר גבוהים לאחסון, מה שיסייע לפנות את העומס מהרצפה, ולהעניק אשליה של רצפה רחבה יותר.
תוכלו למעשה לתפוס כאן שתי ציפורים במכה, שכן לא רק שתפנו את הרצפה מהעומס, אלא תוכלו גם להשוויץ באוספים ופריטים מיוחדים שיש לכם בבית.

תליית וילונות גבוהים ומוארכים 

רוב שוכרי הדירות כיום נותנים פחות חשיבות לוילונות, ושלא בצדק, שכן לוילונות יש השפעה רבה על הנראות של חלל הבית (ובמיוחד בדירות קטנות).

במקום לקחת מידות של החלונות שלכם ולקנות וילונות בגודל מותאם – לכו על וילונות רחבים וארוכים יותר שיעניקו מראה מוגבה יותר לדירה, וייצרו אשליה של חלונות גדולים יותר.

לסיכום: עיצוב חללים קטנים הם לא פרויקט מסובך – כמה פעולות עיצוב פשוטות של קירות הדירה כבר יעשו את כל העבודה, ויעניקו לדירה שלכם מראה רחב יותר. 


המאמר באדיבות: דרים דקור – החברה המובילה והוותיקה לעיצוב וחיפוי קירות ותקרות 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here