לזכור ולא לשכוח: איך בוחרים מצבה?
קרדיט: אדם ואבן

הבחירה במצבת זיכרון היא לא פשוטה, ואין ספק שברמה הרגשית מדובר באתגר של ממש. עם זאת חשוב לזכור כי המצבה שבה תבחרו תהיה שם עוד שנים ארוכות כדי שתוכלו להגיע, לבקר, לכבד ובעיקר לזכור את האדם שהיה קרוב אליכם כל כך. השאלה היא איך עושים את זה נכון ומה החשוב שתזכרו לפני שאתם מתחילים לבחון אפשרויות ולהגדיר את הטקסט על גבי המצבה. מוזמנים לפנות אל צוות אדם ואבן בכל שאלה.

מתי מקבלים את ההחלטה?

לפני הכול, חשוב מאוד לזכור שהבחירה החשובה הזו לא דחופה במהלך השבעה, ובוודאי שלא טרם הלוויה. בחירת מצבות מיוחדות מתבצעת רק לאחר שבעת ימי האבל, אז תוכלו לקיים פגישת ייעוץ אישית עם גורם מקצועי ומיומן שאחראי לעיצוב ובניית המצבה. כך תוכלו להבין מה האפשרויות שלכם, מה נכון עבורכם, מה תהיה עלות המצבה ומה היא הדרך הטובה ביותר להנציח את האדם הקרוב שהלך לעולמו. ברגישות רבה ובסבלנות אין קץ, צוות אדם ואבן מלווה אתכם בתהליך הזה, כדי להבטיח את הבחירה האידאלית בתקופה הלא-פשוטה.

מה האפשרויות שלכם?

בחירת לוח זיכרון היא נושא אישי מאוד, ובזמן שבו מתקבלת ההחלטה אין ספק שגם הכאב משחק תפקיד משמעותי. עם זאת, דווקא עכשיו חשוב להבין אילו סוגי מצבות יש כדי לקבל החלטה שקולה ומדויקת ככל האפשר. זאת משום שמדובר בבחירה משמעותית במצבה שתישאר שם לעולמים. בכל הקשור לסוגי מצבות תוכלו לבחור בין אבנים שונות, כדוגמת שיש או גרניט, וכן בגוון הייחודי שמרגיש לכם נכון. עם האבנים השונות תוכלו לבצע גם שינויים והתאמות, ולמעשה תהיה לכם האפשרות לקבוע האם תעדיפו קווים ישרים או מעוגלים, לדוגמה.

מה כותבים על המצבה?

באופן כללי נהוג להשתמש בנוסחה קבועה יחסית, לפחות לחלק מהטקסט שיופיע על גבי האבן. אם נדייק, כיתוב על מצבות נפתח בראשי התיבות פ"נ ואחריהן יופיע שמו המלא של המנוח, תאריך הלידה והעברי ומועד הפטירה (העברי גם כן). תוכלו להוסיף גם תאריכים לועזיים ולהפוך את המצבה לאישית יותר עם ציון כינוי חיבה, למשל. כעת תוכלו להוסיף גם כיתוב אישי, בין אם יהיה זה ציטוט של המנוח, משפט משיר שאהב או מסר שלכם אל האדם שאהבתם ולא ישוב. כך, לצד כללים ברורים ומוגדרים, יש לכם את החופש המוחלט להנציח בדיוק כפי שאתם רואים לנכון, ועם התמיכה האישית והליווי המקצועי של צוות אדם ואבן, תוכלו לקבל את הבחירה האידאלית עבורכם. לתכנון המצבה הנכונה עבורכם אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון 0522-797554.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here