מלכה אימו של החלל רונן מלכה זל

תלמידים ממגדל העמק נפגשו עם משפחות שכולות מהעיר ובחרו 62 שירים שקובצו לאלבום אחד לזכר 62 חללי העיר שנפלו.

אריק איינשטיין, רוד סטיוארט, להקת בנזין ועוד הם רק חלק מהיוצרים ששיריהם מופיעים בדיסק חדש אותו יצרו תלמידי כיתה ט' בבית הספר "אורט רוגוזין" במגדל העמק במסגרת מיזם מרגש "לכל איש יש שיר" אותו הוביל האגף לשירותים חברתיים באמצעות היחידה להתנדבות, בית "יד לבנים", משפחות שכולות והתלמידים.

במסגרת המיזם ביצעו התלמידים שלוו על ידי רכזת השכבה סיוון כהן, תחקיר מעמיק אודות 62 חללי העיר, קראו על חייהם ומותם, עמדו בקשר עם ההורים והאחים השכולים כדי לבחור את השיר שיוקדש לזכרו של החלל. בסיום התהליך שארך מספר חודשים הצליחו התלמידים להגיע ל-47 משפחות שעבורן תהליך בחירת השיר היה לא פשוט ולווה לא פעם בלבטים ובסערת רגשות. בסיומו של התהליך בחרו חלקן בשיר שבנם אהב, חלק אחר בחרו בשיר שמזכיר להם את יקירם שנפל ובפעמים אחרות התלמידים הם אלה שבחרו את השיר לזכרם לאחר שקראו ולמדו על חייהם ומותם של כל חלל וחלל.

לאחרונה התקיים מפגש מרגש בהשתתפות ראש העיר אלי ברדה, סגן ראש העיר אלי בקסיס, מנהלת בית "יד לבנים" אתי שושני-שפרלינג, נציגי האגף לשירותים חברתיים, מינהל החינוך, מנהלי "אורט רוגוזין", משפחות שכולות וכן התלמידים והוריהם. הטקס כלל את הצגת תהליך העבודה ע"י התלמידים ונציגי המשפחות וכן ביצוע מספר שירים שבחרו המשפחות ונכללו בדיסק שכולל שישים ושניים שירים וחולק למשפחות בסוף המפגש.

מנהלת היחידה להתנדבות, אילנה פרץ עייש וראש מינהל חינוך מלי אליגוב, אמרו: "בזכות התלמידים למדנו להכיר עוד נדבך מחייהם של הבנים הגיבורים שנפלו שעל דמותם ופועלם אנו מחנכים את ילדינו לאהבת הארץ, העם היהודי, הערבות ההדדית והנתינה" .

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here