קרדיט תמונה: FREEPIK

בימינו, אחת הדרכים היעילות ביותר לחזק קשרים עם לקוחות, עובדים ושאר שותפים עסקיים היא באמצעות מתנות ממותגות. מארזים ממותגים הפכו לחלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה השיווקית של חברות רבות, כשכל מארז כזה יכול לשדר מסר של איכות, חשיבה יצירתית והערכה אמיתית. בין אם מדובר במארזי קד"מ, מארזי קונספט או מארזים לחגים, הכנת מארז ממותג היא הדרך האידיאלית ליצירת קשר אישי וממוקד עם קהל היעד שלכם.

מארזים ממותגים לעובדים או לקוחות לא רק מהווים מתנה נאה, אלא גם כלי פרסום יעיל. כשתבחרו במארזים מותאמים אישית, תוכל להבטיח שהמארז ישדר את המסר הנכון, ייצור רושם חיובי ויישאר בזיכרון לאורך זמן.

איך בוחרים מארז ממותג שמתאים לכל מטרה?

הכנת מארז ממותג אינה משימה פשוטה, ומחייבת תהליך מחשבה מדויק ומעמיק על מנת להגיע לתוצאה מושלמת. מומלץ לנסות לעבור תהליך זה יחד עם חברה המתמחה בתחום זה בדיוק. התהליך מתחיל עם אפיון קהל היעד והגדרת המטרה השיווקית, ורק לאחר מכן ממשיכים בשלבים נוספים שיבטיחו שהמארז יתאים לכל צורך:

אפיון קהל היעד –  השלב הראשון בתהליך הוא להבין את הצרכים של קהל היעד שלכם. אם אתם מכינים מארזים לעובדים, יהיה צורך לבחור במתנות שמסייעות בשיפור העבודה או מעניקות חוויות ייחודיות. במקרה של מתנות ממותגות , כדאי לבחור במוצרים ששמים דגש על הנוחות והיוקרה ובכך יוצרים קשר חזק עם החברה. חשוב גם לוודא שהמארז מתאים לתקציב שהוקצה לפרויקט.

חשיבה יצירתית והתאמה אומנותית –  ברגע שמובחנים קהל היעד והצרכים השיווקיים, השלב הבא הוא חשיבה יצירתית. כאן עליכם להתאים את התוכן למטרה העסקית שלכם. לדוגמה, אם מדובר במארזים לחג הפסח תוכלו לבחור במארזים שכוללים יין, חרוסת, ריבות ומאכלים נוספים שמזוהים עם החג. מתנות ממותגות לפסח לא רק שישדרגו את החג לעובדים וללקוחות, אלא גם ישמרו את הקשר עם המותג שלכם בצורה חמה ומזמינה.

עיצוב המארז –  לאחר שהבנתם את הצרכים והקונספט, הגיע הזמן לעצב את המארז. חשוב מאוד לשים דגש על נראות המארז, שכן מדובר בהזדמנות להציג את המיתוג שלכם בצורה בולטת ומרשימה. יש לעצב את המארז כך שיהיה גם פונקציונלי וגם אסתטי, עם פריסה מושלמת שמדגישה את ערכי המותג. הדמייה יכולה לעזור בתהליך הזה ולוודא שהעיצוב מתאים לצרכים ולמסרים שברצונכם להעביר.

הדפסה, מילוי ואריזה –  בשלב הסופי יש להשלים את המארז בהדפסה ממותגת של הלוגו או הסלוגן של החברה על גבי המוצרים השונים. כל פרט חשוב, החל מהמילוי של המארז ועד לאריזתו המוקפדת. המארז צריך להיראות מושלם מבחינת צבעים, צורת האריזה, החומרים ועוד, כך שהעובד או הלקוח שמקבל את המארז ירגיש שהשקעתם בהם מחשבה רבה.

מארזים ממותגים: רעיונות למתנות לעובדים וללקוחות

הנה כמה סוגים עיקריים של מארזים ממותגים, אשר יכולים להוות מתנה מושלמת לעובדים ולקוחות בסיטואציות שונות:

  • מארזי קידום מכירות –  אם המטרה היא לפרסם מוצר או שירות, מארזי קד"מ יכולים לכלול מוצרים שימושיים שמזוהים עם המותג. לדוגמה, עט עם לוגו החברה, פנקסים מותאמים אישית ופריטים נוספים ששמים את המותג שלכם במקום בולט בשגרת היום-יום של מקבלי המתנה.
  • מארזי קונספט –  מארזים כאלה מיועדים לספק חוויה ייחודית. לדוגמה, מארז שמוקדש כולו להירגעות יכול לכלול נר ריחני, תה איכותי ושוקולד. מארז כזה מתאים לעובדים או ללקוחות שזקוקים לרגע של פינוק אישי.
  • מארזים לחגים –  מארזים אלו הם בין המתנות הפופולריות ביותר בבתי עסק. למשל – למי שמחפש מארז ממותג לפסח ניתן לכלול בו כוסות יין מותאמות אישית, מצה, פרלינים או חרוסת – כל פריט שמתחבר לחג ומדגיש את רוח המסורת.

לסיכום, מארזים ממותגים הם לא רק מתנה נאה אלא גם כלי שיווקי חזק שמסייע לחזק את הקשר עם העובדים והלקוחות, לשדר מקצועיות ולזכור את המותג בצורה חיובית. בחירת מארז נכון ומותאם אישית למטרה העסקית והשיווקית שלכם תוכל להוביל לתוצאה הטובה ביותר, הן מבחינת רושם והן מבחינת הפונקציונליות של המארז.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here