קרדיט תמונה: דוברות עיריית מגדל העמק

ערב ההוקרה השנתי למתנדבים הוקדש לארגונים ועמותות שפעלו במשבר ה"קורונה"

ערך הנתינה וההתנדבות קיבלו ביטוי אדיר בתקופה של משבר ה"קורונה" בזכות מאות ארגונים, עמותות ומתנדבים שנרתמו לסייע. משרד הרווחה הודיע על הענקת צל"ש ליחידות ההתנדבות בכל הארץ על פעולתם למען הקהילה במשבר ה"קורונה" ובמבצע חומת אש, ובכללם היחידה להתנדבות במגדל העמק.
בתקופה זו סיפקה היחידה להתנדבות בניהולה של אילנה פרץ עייש מענה אנושי בדגש על סיוע לאוכלוסיות המוחלשות (קשישים, בעלי מוגבלויות, ולכאלו שנקלעו למשבר כלכלי) תוך הסתייעות הן באמצעות מעגל המתנדבים הקבוע שבשגרה והן באמצעות מעגל המתנדבים לשעת חירום.
במהלך תקופה זו היחידה להתנדבות הפעילה מספר פרויקטים ותוכניות מגוונות ויצירתיות בהקשר לקורונה. הבולטת מבניהן היא הפעלת סיירת מתנדבים שמנתה 230 מתנדבים שפועלת עד היום. הסיירת הופעלה באמצעות שלוש קבוצות וואטסאפ: מוקד, חלוקות מזון לקשישים וכלל המשימות. קריאות רבות שהגיעו ממוקד 106 בעירייה לאגף הרווחה ומשימות עירוניות בהן התבקשו מתנדבים, קיבלו מענה באמצעות ראשי מוקד הסיירת והמתנדבים בקבוצות השונות. משימות עיקריות שבוצעו על ידי הסיירת כללו חלוקת תרופות, קניות מזון, חלוקות מנות מזון לקשישים ותלמידים, חלוקת חבילות מזון לנזקקים, תיקוני בית קלים, הסעות וליווי לבתי חולים.
בנוסף, הופעלו מיזמים חברתיים כמו "אהבת חינם" לחיזוק הסולידריות החברתית בין משפחות בעיר וחשיפתם למשימות התנדבות בשיתוף תושבים, חלוקת מסיכות לחירשים בשיתוף הון אנושי צעירים , "מנת הדגל" פרויקט סיוע לעסקים קטנים בענף המזון שנפגעו מהקורונה, "עידוד לבידוד" חלוקת משחקים ודפי צביעה למשפחות בהן היו ילדים ששהו בבידוד בשיתוף עם פותחים עתיד וכו'.
מבצע מיוחד נוסף הראוי לציון ושבח הוא הפקת החתונה לזוג נכים השוהים ב"בית גרבסקי". בשל אילוצי הקורונה הזוג לא יכל לקיים את החתונה באולם אירועים. היחידה להתנדבות ארגנה עבורם בחצר המוסד חתונה כדת וכדין שכולה על טהרת ההתנדבות.
כמו כן לא שכחה היחידה להתנדבות את הגרעין המרכזי של מתנדביה שרובם גימלאים וקשישים אשר לא יכלו לצאת מבתיהם בשל מגבלות הבידוד ולכבודם היחידה להתנדבות בשיתוף המתנ"ס הפתיעה אותם עם רכב שמחה וזמר ששר לכל מתנדב את השירים העבריים האהובים עליו.

במסגרת מבצע "נותנים כתף" היחידה להתנדבות חברה לקופות חולים ונרתמה לסייע בשינוע למערך החיסונים של תושבים בעלי צרכים מיוחדים ואנשים ללא עורף משפחתי. בימים אלו שבהם הגל השלישי של הקורונה מתפשט היחידה להתנדבות הצטרפה לקב"ט העירייה, מינהל החינוך ואגף הנוער בהקמת מערך חיסונים לבני נוער וזאת על מנת להעלות את רף המתחסנים, כשבמסגרתו כנגד כל נער שהתחסן בעיר נתרם סל מזון למשפחות נזקקות.

השנה, כמו בכל שנה, ערב ההוקרה למתנדבים שהתקיים השבוע הוקדש לארגונים ועמותות שפעלו באופן מיוחד בתקופת משבר הקורונה.
אילנה פרץ עייש, מנהלת היחידה להתנדבות: "התרגשתי לראות את האחווה, המחווה והאחדות של המתנדבים בעיר למען החוליות החלשות. דרך עשייתם ההתנדבותית למען הזולת ייצגתם את דמותה היפה של החברה בישראל, ולכן החלטנו השנה להוקיר תודה מיוחדת לעמותות, ארגונים, שותפים ומתנדבים על פעילותם למען הקהילה".
אלי בקסיס, סגן ראש העיר הוסיף: "מגדל העיר זאת עיר מיוחדת, בה פועלים מאות מתנדבים בתחומים שונים, כאשר המשותף לכולם הוא הרצון לתת, להעניק ולסייע למען העיר ותושביה. אני רוצה להודות לכל המתנדבים שלוקחים חלק בעשייה למען האחד, ברוכים תהיו".

אלי ברדה ראש העיר סיכם: "מגדל העמק היא עיר שהערבות ההדדית והנתינה מאפיינים את תושבי העיר. ביטוי לכך, ניתן לראות בזכייה של העיר במגן שר הרווחה ובאות קהילה מתנדבת מצטיינת. מערך המתנדבים בעיר נותן מענים על מגוון רחב של צרכים בעיר. אני רואה במתנדבים מכפיל כוח לשירותים ומשימות של הרשות בשגרה ובחירום, מודה לכולם על העשייה הברוכה למען העיר וקורא לציבור הרחב להצטרף למעגל המתנדבים".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here