מדוע חשוב לקחת ליווי עסקי
קרדיט PIXABAY

עסקים מוקמים לצורך יצירת הכנסות. ראשית, לפרנסת הבעלים ובשלבים מאוחרים יותר ליצירת רווחים המשדרגים את רמת ואיכות החיים של הבעלים והמנהלים. לצד כל אלו יש הגשמת שאיפות אישיות, התפתחות אישית, רכישת מעמד ושם וכן הלאה. כל עסק עובר מספר שלבים בחייו. קיים שלב ההקמה אותו יש לבצע על פי כללים מוגדרים על מנת שההקמה תהווה בסיס טוב ויציב להמשך הדרך. יש, כמובן, את ההתנהלות השוטפת שהינה מאתגרת מאוד בגלל הקשיים הרבים עליהם צריך להתגבר. יש מצבים קריטיים בחיי העסק, ובין היתר ניתן למנות: היקלעותו למצב פיננסי קשה, מצב בו רוצים למכור אותו, בו רוצים למזג אותו עם עסק אחר, לרכוש עסק מתחרה או עסק העוסק בפעילות משלימה ועוד. אלו הם מצבים הנחשבים צמתי דרכים חשובים בחיי עסק.

הצורך בליווי עסקי

בכל המצבים הללו, ובאחרים נוספים, יש צורך לקבל ליווי עסקי ממומחים בעלי מוניטין. קיימים עסקים בתחומים שונים וכדאי להיעזר במומחה אשר מכיר את תחום העסק, אשר הינו בעל ידע נרחב ואשר יכול לייעץ היטב. הצורך בליווי וייעוץ עסקי נדרש מאוד בגלל סיבות רבות. המנהלים העוסקים בניהול השוטף, לא תמיד מודעים למצב השוק, לא מכירים את החידושים, אינם מכירים לעומק את התמורות החלות בשוק המקומי והעולמי. אינם מעורים לגמרי בכל המיסוי והזכויות המגיעות לעסק וכדומה, ומשום כך, מתנהלים בדרך שעלולה לפגוע בעסק. יועץ עסקי המגיע במיקור חוץ שהינו בעל ידע נרחב מכיר את כל אלו. הוא יכול להזהיר ממהמורות עסקיות, להמליץ על נישות עתידיות מתפתחות שעתידן לפניהן, להמליץ לסגור מחלקה במפעל שאין כדאיות רבה  בהפעלתה ואין לה עתיד וכדומה.

כלי עזר

ליווי עסקי נתמך בכלים שונים. הוא נעזר במחקרים, במאמרים של אנליסטים כלכליים, במידע מגוון הזורם אליו מומחים ועוד. היועץ יכול להיעזר במומחים מקצועיים בתחומי פיננסים, משפטים ועוד היכולים לסייע לו בתחומים הספציפיים. כלים חשובים שבאמצעותם הוא נעזר על מנת לשקף מצב בתחום פיננסי הם: מאזני חברה, תזרימי מזומנים, דו"חות כספיים שונים ועוד. כלי עזר רב חשיבות הינו תכנית עסקית אשר מתבקשת בשלל מצבים. כאשר רוצים להקים עסק, לרכוש אחד חדש, כאשר רוצים להיכנס לנישה אחרת. היא מספקת מבט פיננסי וכלכלי על הצפוי, ובין היתר, הערכות לעלויות הקמה, להוצאות פרסום והוצאות נוספות. בנוסף, צפי לתזרים מזומנים, להכנסות ורווחים וכדומה.

ליווי ברכישת עסק ובתחום הארגוני

ליווי עסקי ניתן גם בעת רצון לרכישת עסק מתחרה. כאן יש צרך ללמוד על העסק המוצע.  בדיקת מצב העסק נקראת בדיקת נאותות ובמסגרתה נבדקים נושאים כלכליים, פיננסיים, ארגוניים ואחרים. תקצירי מנהלים יספקו מידע תמציתי ומקיף עליו. דו"חות מבוקרים על ידי רואי חשבון יספקו מידע ממוקד על מחזורי כספים, תזרימי מזומנים, הכנסות, הוצאות, וכמובן, רווח גולמי ורווח אמיתי. כמו כן, יש לקבל מידע הלקוחות, הספקים, הידע והמצב הארגוני, על ההון האנושי הקיים ועוד. בדיקות אלו, ואחרות נוספות הנעשות, בין היתר, על ידי או בפיקוח היועץ העסקי עשויות לספק הערכה על המחיר המבוקש תסייענה במשא ומתן לרכישה. ליווי עסקי חשוב ניתן גם בתחום הארגוני בעת שמבקשים לעשות שינויים פרסונליים בתוך העסק לשם הגדלת יעילותו, וכאן הייעוץ הינו שונה ומתמקד בנישה ספציפית מאוד. ליווי עסקי נועד, איפה. להשגת מטרות שונות העומדות על הפרק ובפני המנהל הכללי ו/או שדרת ההנהלה כולה. הרצון באופן כללי, הוא להגדיל את המוניטין שלו, את מעמדו, את קהל הלקוחות, את ההזמנות והמכירות ובאופן כללי, ליצור רווחים מקסימאליים ולהגדיל תפוקתו. ליווי מקצועי יסייע בכל אלו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here