מדריך לפרסום מודעת אבל בעיתון
מקור pixabay

פרסום מודעת אבל הוא אחד הדברים היותר מצערים שאדם צריך לעשות. מצד שני, מדובר בפעולה שלמרבה הצער היא הכרחית ומאפשרת לכלל הצדדים המעורבים לצאת ידי חובתם מצד אחד, ולכבד את זכר הנפטר בצורה הטובה ביותר האפשרית מצד שני. מה מייחד את פרסום מודעות אבל ביחד לכל שאר הפרסומים ולכל שאר הצורות של פרסום בעיתון? מהן המטרות של הפרסום הזה? מיהם האנשים או הגופים המפרסמים מודעות אבל באמצעי התקשורת השונים? 

מדוע מפרסמים מודעת אבל ?

עד לפני כמה עשורים, ההודעה על פטירתו של אדם יקר היתה מועברת מפה לאוזן, באזור המגורים המיידי של הנפטר. מודעות האבל שמודפסות במהירות בתהליך ששוכלל עם השנים, מודבקות גם הן ומאפשרות לכל מכריו ומוקירי זכרו של המת להתאסף ולהגיע להלוויה. מודעת האבל מציינת במרבית המקרים גם את המקום שבו יושבת המשפחה האבלה שבעה. עם זאת, היה קושי להגיע לכל המכרים והקרובים של הנפטר באזורים שונים בארץ ובחו"ל. פרסום מודעת אבל בעיתון באותם הזמנים נועד בדיוק לשם כך – ליידע גם אנשים רחוקים בדבר האירוע המצער. נקודת המוצא היתה שלא ניתן להתקשר לכל אחד ואחד באופן אישי. ואולם בשנים האחרונות, פרסום בעיתון חדל להיות האמצעי האולטימטיבי לפרסום. הטלפונים הסלולאריים והרשתות החברתיות מאפשרות להעביר בקלות ובמהירות את ההודעה למספר גדול של אנשים, ללא קשר למקום שהם נמצאים בו על פני הגלובוס. ובכל זאת – פרסום מודעות אבלות בעיתונים עדיין כאן, ויישאר איתנו ככל הנראה עוד זמן רב.

למה לפרסם מודעת אבל בעיתון

פרסום מודעת אבל בעיתון הפך, כפי שכבר הוזכר לעיל, לדרך משנית בלבד להודיע על מותו של אדם יקר. עם זאת, מי שמבצע פרסום בעיתון הם אנשים המודעים למצב ויודעים על לכתו של הנפטר מאיתנו. במקרים כאלה, פרסום מודעת האבל בעיתון נועדה בעיקר להצהיר על רגשי הכבוד וההוקרה של המפרסמים לנפטר. ככל שהנפטר היה איש טוב יותר, עשיר יותר ורב מעללים, כך המועדות המתפרסמות בכלי התקשורת תהיינה גדולות ובולטות יותר. מדובר בדרך אלגנטית וייחודית להבעת צער זאת, בנוסף להשתתפות בהלוויה, ביקר ניחומים ושאר הדרכים להביע השתתפות בצער המשפחה האבלה ולגרום לבני המשפחה נחת רוח. אם יש לכם עניין לפרסם מודעת אבל או פרסום מודעת אזכרה בעיתון, אתם במקום הנכון. למרות הצער, ואולי בגללו, חשוב שהמודעה תפרסם בנוסך ובגודל שישקף את היחס של המפרסמים לנפטר ויגרום נחת רוח למשפחתו. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here