מהו מכתב יידוע לחשוד?
קרדיט - freepik

מכתב יידוע לחשוד נועד לבשר על סיום חקירה ועל העברת התיק מהמשטרה לפרקליטות.

כאשר מדובר בעבירות מסוג פשע, הרי שהעונש הקבוע עולה על שלוש שנות מאסר וקיימת חובה להביא לידיעת החשוד כי נשלח אליו מכתב יידוע.

מכתב יידוע ראשון הנשלח לחשוד אינו מבשר בהכרח על הגשת כתב אישום, אלא מדובר בהודעה פורמלית בלבד כי התיק נמצא בידי הפרקליטות, אולם טרם התגבשה לגביו החלטה.

משמעות הגשת מכתב יידוע שני לחשוד הינה כי הפרקליט או התובע עברו על העובדות והראיות המוצגות בתיק וכי בכוונתם להגיש כתב אישום כנגד החשוד בגין עבירת פשע.

לאחר קבלת מכתב יידוע לחשוד, החשוד רשאי לשטוח את טענותיו בתוך 30 יום ולהסביר מדוע אין צורך או טעם בהגשת כתב אישום נגדו.

המשמעות של מכתב יידוע לחשוד

זכותו של כל חשוד הנחקר במשטרה בגין עבירות מסוג פשע, להשמיע את טענותיו בפני גורמי התביעה ולשכנע אותם מדוע אין סיבה ועילה מוצדקות להגשת כתב אישום נגדו.

סעיף 60 א' בחוק סדר הדין הפלילי מחייב כל רשות אליה הועברו חומרי חקירה לגבי חשוד, לשגר אליו מכתב יידוע הכולל את כתובת הרשות אליה יש לפנות לצורך הצגת טיעונים או לביצוע בירורים.

בשלב הגשת מכתב יידוע ראשון לחשוד, הרי שטרם התגבשה החלטה לגבי העמדה לדין והמכתב נועד להוות עדכון בלבד.

בשלב זה, הרי שלא החשוד ולא עורך דינו יכולים לעיין בחומרי החקירה.

במידה ומתגבשת בפרקליטות או בגורמי התביעה האחרים החלטה להעמדה לדין של החשוד, הרי שיישלח אליו מכתב יידוע שני המבשר על כוונה להעמדה לדין ומתן אישור לחשוד ולעורך דינו לעיין בחומרי החקירה המוחזקים בידי הרשות.

החשיבות בקבלת ייעוץ וייצוג משפטי בהליך פלילי

במידה וקיבלתם מכתב יידוע לחשוד, הרי שחשוב לקבל ייעוץ וליווי משפט מידי עורך דין פלילי מומחה ומנוסה.

הייעוץ המקצועי יכול להגדיל בצורה משמעותית את הסבירות והיכולת למנוע הגשת כתב אישום. ישנם מקרים בהם שליחת מכתב היידוע מתעכבת באופן מכוון וזאת במידה ועלולה להיגרם לחשוד הכבדה משמעותית על הנפש או שגורמי האכיפה סבורים כי מדובר בהשקעת משאבים למימוש זכות השימוע שאינה הכרחית.

על אף שקבלת מכתב יידוע ראשון אינה מעידה בהכרח על הגשת כתב אישום, הרי שישנה חשיבות רבה לפנות לעורך דין פלילי מומחה שיסייע למנוע שליחת מכתב יידוע שני והגשת כתב אישום פלילי.

משרד עורכי דין פליליים מוביל יעניק לכם מעטפת שירותים משפטיים מקיפה ומלאה שתסייע בידכם למנוע הגשת כתב אישום.

הייעוץ והייצוג המשפטי מול גורמי התביעה ובבית המשפט יגדילו בצורה משמעותית את הסבירות לסגירת התיק הפלילי ולזיכוי מלא.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here