נגה ראובן דבוראית ובעלת מכוורת פרחי הגליל שנשרפה צילום מועצת הדבש

נגה ראובן: "מפעל חיי נהרס"

 

הדבוראית נגה ראובן (69) התעוררה לפנות בוקר (25.10 3:00) וגילתה, כי המכוורת אותה הקימה לפני 35 שנה נשרפה כליל. במכוורת- מכון הרדייה, מפעל דבש ואריזה, כוורות, מכולות דבש מלאות בכ- 15 טון דבש, רכבים, מבנה מרכז המבקרים ועוד.
"התעוררתי בבהלה בשלוש לפנות בוקר, למראות קשים, ברגע אחד כל מפעל חיי נשרף כליל לנגד עיניי, כל עמלי ופרנסת משפחתי נהרסו, מדובר באובדן שלא נוכל להשיבו. ליבנו נשבר. אני מודה למשטרה, כוחות כיבוי האש ומג"ב שעשו הכל בכדי להציל את המכוורת, אך האש כילתה את הכל. אני מודה לחבריי ולדבוראים מכל הארץ שנרתמים לעזרתי, בכדי לראות כיצד משקמים את המכוורת" אמרה ראובן בכאב.

מכוורת פרחי הגליל שנשרפה
צילום מועצת הדבש

ממועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים בישראל נמסר, כי ההערכה הראשונית לנזק הכלכלי הינה עצומה, מדובר במפעל חיים של 35 שנות פעילות במכוורת. דבוראים מכל רחבי הארץ נרתמו לבדוק כיצד לסייע לנגה הדבוראית הוותיקה.
להערכת מועצת הדבש מדובר בעוד מקרה של טרור חקלאי, כזכור נגה ראובן נפגעה ממקרים נוספים של טרור חקלאי לפני מספר חודשים, כאשר נגנבו והושחתו כוורות. כמו גם, מקרים דומים בצפון ובדרום הארץ לדבוראים רבים אחרים. מועצת הדבש קוראת לממשלת ישראל להוסיף תקציבים למשטרה הירוקה והפיצו"ח ביחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות, בכדי לרשת ביתר יעילות כוחות בשטחים הנרחבים, ולבתי המשפט להחמיר בעונשם של מבצעי הטרור החקלאי.

מכוורת פרחי הגליל שנשרפה
צילום מועצת הדבש

אודות מכוורת פרחי הגליל: נגה ראובן, דבוראית מהיישוב מנות, נשואה, אם ל-4 וסבתא לנכדים, הקימה לפני 35 שנה את מכוורת 'פרחי הגליל', בעשר אצבעות והתפתחה עם השנים. במכוורת מאות כוורות דבש וכוורות לגידול מלכות והאבקה. את ארגזי הכוורות, מסגרות העץ והשעוויות ליערות הדבש היא מכינה לבדה. את שאר המכשור, כמו מכונת הרדייה, היא תכננה עם בעלי מקצוע שאיתרה במיוחד לצורך כך לאורך השנים. נגה נחשבת מומחית בגידול מלכות דבורים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here