צילום: דוברות המועצה

לפני אחת עשרה שנים ייסד אופיר שיק יחד עם חה"כ עמיחי שיקלי את המכינה הקדם צבאית 'תבור' בנוף הגליל, מכינה שהייתה לספינת הדגל של המכינות בישראל. מאז המשיך שיק וייסד את ארגון 'לב בגליל', ופועל להקמת היישוב הקהילתי הייחודי והראשון מסוגו בישראל, שיבולת, ישוב אשר ישלב אנשים עם מוגבלויות בקהילה . בימים אלה, בתפקידו כמ"מ וסגן ראש המועצה הגליל התחתון, פועל שיק בברכת ראש המועצה, ניצן פלג, לתכנון ולהקמת שלוחה של מכינה קדם צבאית ייחודית בגליל התחתון. " הרעיון להקים שלוחת מכינה ייחודית המחברת בין דתיים וחילונים, הולם מאד את מנעד הקהילות אצלנו במועצה, ובכלל, מדובר בחיבור חשוב ומשמעותי," אומר שיק.

צילום: דוברות המועצה

בימים אלה שוקד מ"מ ראש המועצה הגליל התחתון, אופיר שיק, על האפשרות להקמת שלוחת מכינה קדם צבאית ראשונה בגליל התחתון. שיק, אשר ייסד את המכינה הקדם צבאית 'תבור' בנוף הגליל לפני אחת עשרה שנים יחד עם חברו, כיום ח"כ עמיחי שיקלי ,מאמין כחלק מתפיסתו הכוללת בשילובים וחיבורים בחברה הישראלית כערובה לחוסנו של עם ישראל.

לאחר שראש המועצה ניצן פלג ושיק קיבלו פניות רבות מצד יזמים המעוניינים להקים מכינות קדם צבאיות, הם כינסו דיון בנושא בו סוכם כי המודל המשלב דתיים וחילונים הוא המודל המתאים למועצה. בהמשך לקביעה זו, השבוע הגיעו ראשי המכינה המעורבת בנטור, אשר ברמת הגולן, לסיור בהזמנת שיק וכדי לעמוד מקרוב על המקום המוצע כאפשרות לקביעת שלוחת המכינה, בתחום יער לביא ולבחינת האפשרות לשיתוף פעולה עם קק"ל בעניין.
"החיבורים והשילובים בעם ישראל על מורכבותם ואתגריהם הם מהנושאים החשובים ביותר בעיני שיש לעסוק בהם ולפעול למענם. על כן, הקמת שלוחת מכינה קדם צבאית ייחודית אשר בה ילמדו דתיים וחילוניים, ולחלקם זה יהיה המפגש הראשוני, הרציני והמשמעותי עם חלקים שונים בעם הינה בעלת ערך אדיר למרחב שלנו ולחברה בכלל. "
פלג ושיק, החלו בתהליך הקמת צוות היגוי לקראת בדיקת הייתכנות והנעת תהליך ההקמה .

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here